Zöldautó kicsiben: hogyan spóroljunk autónk fogyasztásán?

Bár a hagyományos hajtáslánccal szerelt autókhoz képest a hibridek jellemzően kevesebbet fogyasztanak, és sokkal többet tesznek környezetünk megóvásáért, a benzines és dízeles autókkal is tehetünk azért, hogy kevésbé szennyezzük a levegőt. Csodák ugyan nincsenek, de mutatunk 6+1 egyszerű tippet, amivel legalább valamivel kisebb lehet az ökológiai lábnyomunk.

Az elmúlt közel egy évtized autóipari fejlesztései mind afelé mutatnak, hogy több mint 100 év után véget érhet a belső égésű motorok kora. A benzinnel és gázolajjal működő járműveket már most alternatív energiával meghajtott változatok váltják fel részben, a változás pedig nemcsak a személyautókat, de a tömegközlekedést is érinti. A tényleges átálláshoz azonban idő kell: bár a technológia már adott a váltáshoz, a zöldautók töltéséhez szükséges állomások kiépítése egyelőre még gyerekcipőben jár. Emiatt valószínűleg a környezetbarát autók elterjedése sem lesz egy gyors folyamat. Addig is, amíg az autópiac ezen része nem pörög fel eléggé, a sofőröknek érdemes odafigyelniük néhány részletre, amivel összességében sokat spórolhatnak az üzemanyagon, ezzel együtt pedig kevésbé terhelik le a környezetet.

Sok autós legtöbbször a megszokott kényelem miatt használja a járművét, ám ennek az életmódnak is megvan az ára. Ha az autót valaki rövid távon használja, azzal nemcsak a pénztárcáját teszi vékonyabbá, a környezetet is jobban károsítja. A szakemberek a rövidebb utakon az autó motorja képtelen bemelegedni, így az átlagosnál jóval többet fogyaszt. Emellett a környezetre sincs jó hatással, a “hideg” katalizátor ugyanis kevésbé hatékony, így sokkal több szén-dioxidot bocsát a levegőbe.

Következő lépésként érdemes odafigyelni az abroncsok állapotára. Bár az egyik legfontosabb tényező ezen a téren, hogy mekkora nyomás van a kerekekben –  a helyes értékeket az üzemanyagbetöltő-fedélen, vagy a B-oszlopon jelzi egy ábra –, nem árt arra is odafigyelni, hogy milyen idős az abroncs. Ezt nagyon egyszerűen le lehet olvasni a gumiról, nem árt azonban tudni, hogy 6-7 évente egyébként is érdemes lecserélni a szettet.

Persze ha töredezett az oldala, vagy elkopott a futófelülete, ne várjunk a váltással, tegyük meg a lehető leghamarabb. Minél tovább autózunk ilyen gumikkal, annál nagyobb lesz a fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás, és ezzel együtt – nem elhanyagolható módon – a balesetveszély is.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Rekordmagas szinten a csehországi személyautó-gyártás

Az első negyedévben éves szinten 11,5 százalékkal 394 443 darabra nőtt a személyautó-gyártás Csehországban - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában. A közlemény szerint ez az eddigi legmagasabb első negyedévi termelési adat.