Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán

A Tesla már korábban bejelentette, hogy belép az elektromos teherautók piacára, ezért most a Daimler is közölte, hogy áll a verseny elébe. A kihívás elsősorban a kisteherautóknál lesz éles, a nehézgépjárművek piacán nehéz lesz megszorítani a Daimlert.

Az elmúlt években a Daimler – a Mercedes-Benz anyacége – hatalmas összegeket költött a teherautó üzletágra. A német autógyártó jelenleg öt globális márkanévvel rendelkezik a piacon: a Mercedes-Benz Trucks, a Freightliner Trucks, a Mitsubishi FUSO, a Western Star és a BharatBenz is hozzá tartozik. Ezek közül a Freightliner 40 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az Egyesült Államok nehézgépjármű-piacán. Elon Musk, Tesla-vezér egy áprilisi Twitter-bejegyzésében azt írta, hogy a cég szeptemberben mutatja be elektromos pick-up tejerautóját, a Semi-t és ennek fejlesztésével a cég mérnökei már eddig is remek munkát végeztek. Musk szerint a teherautót innen számítva 18-24 hónapon belül dobják majd piacra. A Tesla az új modellel elsősorban az amerikai, az európai és a kínai piacot célozza majd meg, ahol már jelenleg is szigorúbbak a teherautókra vonatkozó környezetvédelmi előírások és ezzel kapcsolatban további korlátozások várhatók. Az itteni teherautók zöme dízelüzemű, a dízelmotorok pedig a Volkswagen-botrányt követően sokat veszítettek népszerűségükből. Az elektromos autók pedig egyre inkább vonzóvá válhatnak a nagy flottaüzemeltetők számára.

A Daimler is nagy lendülettel szállt be az elektromos teherautók piacára: tavaly szeptemberben mutatta be eCanter névre hallgató könnyű tehergépkocsiját. Azóta a modell közel 60 ezer tesztkilométert futott Németország és Portugália útjain. A gyártás 2019-ben kezdődhet meg, pont akkor, amikorra a Tesla teherautójának is elindulhat a sorozatgyártása.

Az eCanter egy töltéssel mintegy 96 kilométer megtételére lesz képes, ami épp tökéletes lehet a városi használatra. Az újratöltés pedig nagyjából egy órát vesz igénybe, gyorstöltőrendszer segítségével. A Daimler egyébként már teszteli Németországban középkategóriás elektromos teherautóját, az Urban eTruckot is. Ez a modell a tervek szerint 2020-ban kerül majd piacra.

Hogy mennyire veszi komolyan a Tesla az elektromos teherautók fejlesztését, jól mutatja, hogy tavaly júliusban a cégnek sikerült leigazolnia Jerome Guillent a Semi-program élére. Guillen korábban éveken keresztül a Daimlernél dolgozott és ő vezette a Cascadia modell kifejlesztését.

Marc Llistosella, Daimler Trucks Asia vezetője nem aggódik különösebben a Tesla megjelenése miatt a piacon. Nem tartunk a Tesla fenyegetésétől, mert a teherautók piaca teljesen más infrastruktúrát igényel. A gyártósor még kevés, itt ugyanis szükség van kereskedőhálózatra és karbantartóhálózatra is – tette hozzá. A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.