Piacra kerül az egy litert fogyasztó Volkswagen

A Volkswagen leleplezte szupertakarékos autója, az egy litert fogyasztó XL1 szériaváltozatát. Korlátozott darabszámban, és valószínűleg csak flottakezelők vásárolhatnak a hibridből.

Ahogy a Volkswagen ígérte, szériamodellt faragott szupertakarékos tanulmányából, az XL1-ből. A hibrid világpremierjét a Genfi Autószalonon tartják a németek, a radikális kétüléses jelenleg a világ legtakarékosabb szériagyártású autója, írja az origo.hu. A tanulmányhoz képest a szériamodell semmit nem változott, átlagfogyasztása 0,9 liter/100 km. Ebbe természetesen beleszámítják a kizárólag az elektromotor segítségével megtehető kilométereket, amely az XL1 esetében körülbelül 50. A 0,8 literes, 48 lóerős kéthengeres dízelhez 27 lóerős villanymotor, hétfokozatú DSG váltó és lítium-ion akkumulátor kapcsolódik. Karbonszállal erősített műanyagból készül az autó karosszériája, hossza 3888, szélessége 1665, magassága 1153 milliméter. Légellenállási együtthatója 0,189, ez magasan a legjobb a szériagyártású autók között, üres tömege 795 kilogramm. 100 km/órás tempóra 12,7 másodperc alatt gyorsul a kétüléses autó, végsebessége 160 km/óra. Az autó áráról és a forgalmazás kezdetéről nem nyilatkozott a Volkswagen, de ez valószínűleg nem véletlen. Úgy tudni, hogy a korlátozott darabszámban készülő XL1-hez csak lízingkonstrukcióban juthatnak majd hozzá egyes flottakezelők.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.

Nincs hozzászólás

  1. A végén még termeli az üzemanyagot!