Mivel a legolcsóbb autózni?

Lapunk az LPG-vel járva csekélyebb környezetszennyezés és az olcsóbb autózás miatt többször is foglalkozott az autógázra átállás előnyeivel és hátrányaival, például ebben a cikkben.

Jövedéki adó: 47 900 helyett 95 800 Ft tonnánként
A részleteket abban az anyagban megtaláljátok, most csak az a kérdés, megéri-e még belevágni vagy a kétszeri jövedékiadó-emelés miatt már nincs értelme? (Az Orbán-kormány két lépcsőben megduplázza az autógáz jövedéki adóját, ami jelenleg tonnánként 47 900 Ft. Mivel az autógázt nem kilóra, hanem literre mérik a töltőállomáson és a jövedéki adó csak az ár egyik összetevője, viszont rárakódik az áfa, a kétszeri adóemeléssel 2014. májustól nagyjából 42,5 forinttal nőne literenként az LPG ára, ha a többi tényezőt változatlannak vesszük.) Jelenleg mintegy 37 százalékkal kerül kevesebbe benzin helyett autógázzal járni, a kétszeri emelés után 26 százalékkal lesz kedvezőbb az LPG-s autózás kilométerköltsége. Eszerint durván másfélszeresére nő az a távolság, ami alatt autógázzal járva visszajön a befektetés, lásd a táblázatokat. (Az autógázszett beépítése növeli az autó értékét, amit levonhatunk az amortizálandó költségből, de ez nehezen kalkulálható, ezért nem számolunk vele.)

250 ezer+ a vizsga és a papírmunka
Az alábbi kalkuláció 280 000 forintos átalakítási árral számol, amiből egy négyhengeres, hengerenkénti befecskendezős motor gázosítása kényelmesen megoldható. Ha valaki nem tudja, milyen motor van az ő autójában, de a kocsi nem idősebb 15 évesnél, az jó eséllyel hengerenkénti injektoros autóval jár, aki meg mégsem, az a központi befecskendezéses motorral ennél alacsonyabb összegért válthat benzin-LPG kettős üzemre. Az összegből negyedmillió forint maga az átalakítás, 30 ezret szántunk az új vizsgára és az okmányirodás papírmunkára, ahol be kell jegyeztetni a forgalmiba a kettős üzemet. A kérdés nemcsak úgy merülhet fel, hogy a meglévő autónkkal érdemes-e átállni autógázra, autócsere előtt azt kell eldönteni, hogy gázolaj vagy LPG elégetésével autózhatunk-e a legkisebb kiadással.
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.

Nincs hozzászólás

  1. peti19870621

    Vízzel! Felbontjuk elektrolitként durranógáz lesz belőle az megy a hengerekbe berobbantani a motort, hogy aztán egyesülve újra víz legyen! Mindezt kiegészítve napelemmel dynamo-val s akkumulátornak festet karosszériával! Ámen. fizetsz érte? Persze! után évekig nincs hajcihő, h naaa vegyüünk benziiiintt!! -Nem veszünk. még gázt se mert mi magunk fejlesztjük azt az autónkban! Jövedéki adó: 0 Ft. vagy egy kóla ára bleee..