Minden, amit a Tesla Cybertruckról tudni érdemes

Európai idő szerint péntek reggel mutatta be a Tesla az első pickupját.

Kiderült ugyanis, hogy egyáltalán nem lódított Musk, amikor azt mondta, hogy egy jövőbeli katonai csapatszállítóra hajaz majd a kiberplatós, írta a teslasok.hu. Persze az információt feldolgoztuk akkor, de mégsem számítottunk rá, hogy ennyire drasztikusan különbözik majd a Tesla megközelítése. Pedig így lett. A Cybertruck nem hiába sugallja már első ránézésre azt, hogy más mint a többi pickup. Muskék ugyanis rozsdamentes acélból építették a gép kasztniját, ami így jóval strapabíróbb lett, mint a hagyományos konkurensei. Olyannyira, hogy a bent ülők védve vannak a 9mm-es golyókkal szemben, hiszen az autó bizonyos szintig golyóálló. Az ablakok is erősebbek, mint a többi pickup esetében, ám ennek bemutatója nem sikerült tökéletesen a Teslának, hiszen az első és hátsó ajtó ablaka is betört, amikor a márka dizájnfőnöke egy acélgolyót vágott hozzájuk. Musk szerint eddig ezt nevetve bírták az ablakok, és nem értették, hogy a színpadon hogy repedhetett be a Tesla üvegje.

Cybertruck specifikációk

Aki a külsőbe nem, a specifikációkba már biztosan első látásra beleszeret majd, hiszen lenyűgöző, amit a Tesla alkotott. Kezdve azzal, hogy nem csak egy, hanem két 50 ezer dollár alatti opció érkezett, mégpedig a sima hátsókerék-hajtásos, illetve a duplamotoros összkerékhajtott kivitel. Előbbi 400 kilométeres hatótávval, 6,5 másodperc alatti 0-ról 60 mérföld per órára való gyorsulással és 3400 kg-os vontatási kapacitással érkezik majd, míg utóbbi 480 kilométert megy majd el egy feltöltésből, 4,5 másodperc alatt alakul a gyorsulása és 4500 kg-ot vontat majd biztonságosan. Az Autopilot és a hasmagasságot automatikusan állító adaptív légrugók minden modellhez alapfelszereltségként érkeznek, ám a teljes önvezetés egy 7000 dolláros extraként lesz megvásárolható az autókba.

A plató minden opciónál 930 l-es összkapacitású, az autó pedig egyszerre összesen 6 személy szállítására nyújt lehetőséget. Szintén alapként érkezik a légrugók adta kompresszor, ami emellett szabadon használható, illetve a platón található konnektor aljzat, amelyet az autó akkumulátorcsomagja lát el árammal. Mindezért pedig 39 ezer dollárt (11,7m forint) kér a Tesla, ha beérjük a gyengébbik változattal, 49 ezret (14,7m forint) pedig akkor, ha szükségünk van némi pluszra.

Az igazi erőgép azonban a hárommotoros, „Tri Motor AWD” változat, amely már egy Porschét is otthagyna gyorsulási versenyben. A legerősebb Cybertruck ugyanis 2,9 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld per órára, a hatótávja pedig a Tesla szerint 800 km felett tetőzik. A plusz erőnek és stabilitásnak hála a vontatási kapacitás is megnő, így akár 6350 kg-ot is elhúzhat a legerősebb villanyplatós. Ezt valamivel borsosabb, 60 ezer dolláros (20,8m forint) áron kínálják, bár őszintén szólva a specifikációkat eltekintve még mindig nem mondhatjuk azt, hogy túlárazott lenne a Cybertruck. Az egyébként, hogy az embereknek hogy tetszik már más kérdés. Jelenleg igencsak megosztó lett az autó, és ennek a befektetők sem annyira örülnek, bár a 146.000-es előrendelési szám nem adhat okot aggodalomra! Ettől függetlenül Elon láthat valamit, amit mi nem, és talán nem véletlen az, hogy eddig a legtöbb cég, amibe belekezdett komoly befolyással bír a világra.

Ajánlott tartalom

A DFDS ismét 100 elektromos teherautót rendelt a Volvo Trucks-tól

A Volvo Trucks 100 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DFDS dán logisztikai vállalattól. Ezzel a legutóbbi megrendeléssel a DFDS csaknem kétszeresére növelte Volvo elektromos kamionokból álló flottáját, összesen 225 teherautóra, amely a legnagyobb elektromos nehézgépjármű-flotta Európában.