Az lehet, hogy az elektromos autók gazdaságosabbak, mint a benzines társaik, de az autógyártók aggódnak a szinte hang nélküli motorjuk miatt, melyek problémákat okozhatnak a járókelőknek.

Milyen legyen az elektromos autó hangja?

Az lehet, hogy az elektromos autók gazdaságosabbak, mint a benzines társaik, de az autógyártók aggódnak a szinte hang nélküli motorjuk miatt, melyek problémákat okozhatnak a járókelőknek.

Ez a probléma van a középpontjában a Nagy-Britanniai kutatók kísérleteiben. A tesztvezetéseken, a benzines autóknál megszokott hangokat szeretnék lecserélni valami másra, mellyel biztosítanák, hogy nem fog senkit váratlanul érni egy elektromos autó közeledése. Egy speciálisan erre a célra épített elektromos autóval, az ELVIN-el (Electric Vehicle with Interactive Noise) próbálják a kutatók a Warwick Egyetemről megtalálni azokat a hangokat, melyek hatékonyak, és nem zavaróak a gyalogosoknak.

 
A következő linken kiválaszthatjuk a nekünk tetsző hangot. A NoViSim, és az EC Tunes segítségével a WMG hat különböző hangot táplált a teherautóba. A procedúra úgy néz ki, hogy megkérdezik az embereket, hogy mi a véleményük a hangokról, melyeket a kocsi ad ki, miközben az egyetem környékén köröz. “A hangok nem csak figyelmeztetik a gyalogosokat az autók jelenlétére, hanem azt is megmutatják, hogy milyen az autó típusa, és hogy éppen gyorsít, vagy lassít.” – mondta Paul Jennings a WMG-től. Jennings szerint különböző hangokat kellene adni a különböző típusú autóknak. “Egy sportkocsi, vagy egy városi kisautó hangjának nyílván különböznie kell. Persze a legfontosabb az, hogy környezetbarátok legyenek.” – mondta véleménye szerint, ez egy jó lehetőség lesz az autógyártóknak, hogy különböző üzeneteket rejtsenek a hangokba. “Képzeljük csak el, hogy milyen izgalmas lehet ez a dolog az autógyártóknak. Olyan hangokat tehetnek az autóikba, melyek személyre szabhatóak.” – mondta Jennings. Jennings és a csapat a WMG-nél már évek óta dolgozik az autógyártókkal. Ezt a próbatanulmányt majd egy jobban kidolgozott verzió fogja követni, melyben többféle típusú autóban fogják kipróbálni a hangokat. Nem ez az első próbálkozás az elektromos autók “felhangosítására”. Még év elején David Jackson a Nissantól a The Times-nak adott interjújában elmondta, hogy a Nissan Leaf-hez lehet kérni Star Wars hangot, hogy figyelmeztessék a gyalogosokat. Japánban a Toyota jelentkezett hasonlóval. Náluk  a Prius-hoz lehet venni külön hang kiadó eszközt.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.

Nincs hozzászólás

  1. Minden tisztelettel a mérnöki találékonyság felé, de az elektromos autó lényege a nulla levegő minőségre káros anyag kibocsájtása, és az hogy az autó csendben (zajszennyezés nélkül) közlekedik. Azok a mérnökök akik az elektromos autót létrehozták két problémát szerettek volna eltüntetni, megszüntetni. Hozzáteszem sikeresen. Másrészről pedig az autó vezetője azért van a volán mögött hogy vezesse az autót a KRESZ, azaz rögzített egyezményes szabályok szerint. Ha a vezetők többsége a sebesség korlátozást nem képes betartani, akkor az valószínű ha gyalogosátkelő helyhez közelít ott sem fog lassítani. A gépjárművet vezető személynek kell figyelni első sorban, és ha ez minden esetben megtörténik ám a balesetek száma ezután stagnál vagy növekszik akkor azt mondom, igen adjunk hangot az autónak….