2700 liter víz = egy db póló előállítása

Amikor a környezetszennyezésre gondolunk, akkor a legtöbbször a mezőgazdaság, az ipar és a közlekedés jut először az eszünkbe.

Azonban nem gondolnánk, hogy a divatipar ugyanannyira súlyosan tudja szennyezni a környezetet, mint az előbb említettek. A “fast fashion” márkák megjelenésével a divatipar sajnos egyre előkelőbb helyet foglal el ezen a skálán, ma már a második legnagyobb környezetszennyezők közé tartozik az egész világon.

Miért van ekkora hatással a környezetre a divat?

Nos, ha figyelembe vesszük azt, hogy egy póló előállításához körülbelül 2 700 liter vízre van szükség és évente 80 milliárd darab ruhát gyártanak, akkor így már van értelme. Továbbá, a ruhák 73%-a hulladéklerakókban végzi, ez pedig 53 millió tonna hulladékot jelent évente. Valamennyit közülük azonban elégetnek, a Burberry divatház 2017-ben 35,5 millió dollár értékű el nem adott terméket égetett el. Egyre több márka alkalmazza ezt a módszert, mint például a Chanel, Louis Vuitton, Montblanc és a H&M is.

Ideje, hogy a divatipar komolyan vegye a fenntarthatóságot!

Stella McCartney már jóval a fenntartható divat berobbanása előtt megteremtette ezt a vonalat a márkájában. 2001-ben az emberek szkeptikusak voltak ezzel a próbálkozással kapcsolatban. Azonban McCartney ennek ellenére nagy sikert ért el, mivel nem áldozta fel a stílust a fenntarthatóságért. A kollekcióinak darabjai műbőrből, műszőrméből vagy újrahasznosított polyészterből készülnek.

edun.com

Az elmúlt években a fenntartható és környezetbarát formatervezés kulcsfontosságú lett. Számos új tervező olyan márkát épít fel, amelyek önmagukban a tudatosabb megközelítést alkalmazzák. A céljuk az, hogy kevesebb kémiai összetevőkkel dolgozzanak, inkább természetes anyagokhoz nyúljanak, de mindeközben stílusos és innovatív maradjon a termék.

Egy nagyon jó példa erre az EDUN nevű márka, amely szemlélteti, hogy egy környezettudatos technikával készült divatcikk nem kell, hogy unalmas legyen. Ez a gyártó kulcsfontosságúnak tartja, hogy a mai fogyasztók tisztában legyenek a globális környezetünkkel.

fashionista.com

Vajon megtudjuk állítani a divatvilág okozta borzasztó környezeti hatásokat?

A közeli jövőben valószínűleg nem, de jó irányba haladunk. Mi fogyasztók is segíthetünk ennek felgyorsításában, ha nem vásárolunk azoktól a márkáktól, amelyeket nem környezetbarát termékeket kínálnak. A cselekedés fontosabb a szavaknál, minél előbb tenni kell a bolygónkért, mielőtt még túl késő lenne.

Ajánlott tartalom

Feleslegessé vált mobiltelefonokat gyűjt az Auchan

Az Auchan Magyarország is csatlakozik ahhoz az akcióhoz, amelynek célja, hogy minél több, már nem használt mobilkészüléket, GPS-t, tabletet és ezekhez használt töltőt, kábelt gyűjtsenek vissza a magyar háztartásokból, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaságot - közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.