Magyar találmány: Nem álom a CO2-kibocsátásmentes autó

Elkészült a prototípusa, és hamarosan európai tesztkörútra indul az első, a jármű szén-dioxid-kibocsátását akár 50 százalékkal csökkentő Greenion technológiával felszerelt autó.

A magyar feltaláló ötletén alapuló technológia elterjedése forradalmat hozhat a járműgyártásban, és a cégnél tapasztalt jelentős érdeklődés is arra utal, hogy a fejlesztésben hazai és nemzetközi cégek és szervezetek is fantáziát látnak.

Nyolc éve tökéletesíti a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő rendszerét Mészáros Ferenc magyar feltaláló, akinek megoldását mára amerikai szabadalom védi, és számos hazai és nemzetközi tanúsítvány is elismeri. Jelenleg is több nemzetközi autógyártóval áll tárgyalásban a technológia gépjárművekbe való adaptációjáról.

„Az ötlet – mint oly sok más esetben – a természetes folyamatok lemodellezésén alapul: a rendszer a töltéssel rendelkező vízmolekulák segítségével tisztítja meg a káros anyagokat tartalmazó füstgázokat. Ezáltal jelentősen csökkenti a CO2-kibocsátást, minimális energiaigénnyel, miközben kizárólag természetazonos végterméket állít elő – ismerteti a magyar feltaláló a működési elvet, majd hozzáteszi – A technológia nem csak a járművekben működik, most is dolgozunk a városi szmogmentesítést lehetővé tévő és a nagykibocsátó ipari megoldásokon. A reményeink szerint minden korábbi technológiánál többet tehetünk a károsanyag-kibocsátás elleni küzdelemben.”

A fejlesztők szándéka, hogy további döntéshozók és befektetők figyelmét is felkeltsék a technológia iránt, illetve a szélesebb közönséggel is megismertessék a Greeniont. Éppen ezért a következő hónapokban európai túrára indulnak, valamint versenypályákon tesztelik, fejlesztik tovább a megoldást, potenciális járműipari partnerek részvételével.

forrás: piacesprofit.hu

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.