Lecserélik a New York-i taxikat

Változik New York egyik jelképe: a kilencvenes évek óta forgalomban lévő taxik helyett most újakat vesz a város.

Céljuk, hogy környezetkímélőbb és költségtakarékosabb járműparkot akarnak létrehozni, a nyertes helyére többen is pályáznak, döntés az év végére születhet. Véget ér a Crown Vic-korszak a New York-i taxik történetében: a Ford bejelentette, hogy leállítja a legendás modell gyártását, és a város vezetése 2014-től minden taxit lecserél egy egységes, új típusra – írta a The New York Times című napilap. New York – és több más amerikai nagyváros – taxiparkját több évtizede a megbízhatóságáról híres Ford Crown Victoria uralta, több államban ez a modell az egyik leggyakoribb rendőrautó is. Ma a New York-i taxik fele Crown Victoria, becenevén Crown Vic. A nagy és kényelmes kocsit nyolchengeres motor hajtja.

Több autógyár is verseng azért, hogy a jövő taxiját szállíthassa New Yorknak. A taxifelügyelet különböző elektromos, földgázüzemű és hibrid modellek között válogat. Várhatóan az év végén döntenek; a kényelem, a megbízhatóság, a biztonság, a teljesítmény, az üzemanyag-takarékosság és dizájn a fő szempont. Még nem tudni, milyen típussal váltják fel a Fordokat, de az biztos, hogy a taxik megtartják jellegzetes sárga színüket. Jelenleg összesen 16 féle modell szállítja az utasokat, és van olyan taxiüzemeltető, amelyiknek nem tetszik, hogy az összes autót egy típusra tervezik leváltani. Michael Levine – aki több száz taxi tulajdonosa több nagyvárosban – úgy érzi, a sokféle igényt nem lehet egyetlen modellel kielégíteni.

Az Empire State Building és a Szabadság-szobor mellett New York jelképei közé tartozik a sárga taxi. Először a Checker Yelow Cab-jeivel szállították az utasokat, majd a nyolcvanas évek végétől először Chevrolet Caprice-okra, végül a most váltani kívánt Crown Vicekre cserélték az autóparkot. A 13 ezer bejegyzett taxi naponta 600 ezer utast szállít a forgalmas megapoliszban, egyes napszakokban a Manhattanben közlekedő kocsik fele taxi. A Ford Crown Victoria kiesésével más amerikai nagyvárosok is frissíteni kényszerülnek taxiflottájukat. A 6800 regisztrált taxit üzemeltető Chicagóban például a kocsik kétharmadát kell majd lecserélni.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.

Nincs hozzászólás

  1. Nagyszerű, ha beválnak akkor talán Európában is elterjedhet.