KPMG: az üzemanyag-hatékonyság kiemelten fontos az autóvásárlóknak

Kiemelten fontos lehet az üzemanyag-hatékonyság az új autót vásárlóknak, mivel a KPMG felmérése szerint a következő öt évben elsősorban ennek alapján hozzák majd meg döntéseiket a vevők.

A cég az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében rámutatott: felmérése szerint a megkérdezettek 94 százalékának kiemelten fontos, hogy milyen az adott autó üzemanyag hatékonysága, míg csupán 71 százalékuk dönt a biztonsági újításokat, valamint 61 százalékuk az autó stílusát is figyelembe véve.
A megkérdezettek a következő öt évben a hibrid meghajtású autók eladásának növekedését várják, ezt követik az egyéb alternatív üzemanyaggal működő járművek, az olcsó, vagy újonnan bevezetett autók, a hagyományos autók, a terepjárók és a kisteherautók.

A válaszadók 85 százaléka arra a kérdése, hogy melyik alternatív üzemanyag gyakorolhatja a legnagyobb hatást az iparágra a következő öt évben, a hibrid üzemanyag-rendszereket sorolta az első helyre, ezt követi az akkumulátoros és az üzemanyagcellás rendszer, megelőzve a biodízellel működő motorokat.
A KPMG felmérése alapján a következő öt évben a nemzetközi piaci részesedés nyertesei különböző új, kínai és indiai gépjárműgyártók lehetnek, illetve várhatóan olyan globális szereplők is tovább növekedhetnek, mint a Kia/Hyundai, Toyota, Honda vagy a Volkswagen. A Ford a válaszadók szerint jóval nagyobb piaci részesedést ér el 2010-ben mint tavaly, míg a General Motors és a Chrysler a várakozások szerint az alsó szegmensben marad idén is.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.