Környezetvédelmi bizonyítvány az új Mercedes B-osztálynak

A TÜV Süd független vizsgálói igazolják az új Mercedes B-osztály nagyfokú környezetkíméletét, amelynek gyártása hamarosan Magyarországon is elkezdődik: a kompakt Sports Tourer megkapta a TR 14062 ISO-irányelv szerinti környezetvédelmi bizonyítványt. Ez a kitüntetés a B-osztály átfogó környezeti mérlegén alapul, amelyben a környezet szempontjából számító valamennyi részletet dokumentáltak.

„Az új B-osztály a Mercedes-Benz teljesen új kompakt-jármű generációjának első modellje. A hatékonyságot eldöntő két területen is magasra állítja a mércét: ezek az aerodinamika és a hajtáslánc” – magyarázza prof. dr. Herbert Kohler, a Daimler AG környezeti illetékese. „A fogyasztáscsökkentéssel értük el a környezetkíméletet, amint azt a TR 14062 ISO-irányelv szerinti környezeti bizonyítvány igazolja.” A Mercedes-Benz egész életciklusuk során elemzi modelljeinek környezeti jellemzőit – a gyártástól a sokéves használaton keresztül egészen a kiselejtezett jármű újra feldolgozásáig. Ez messze túlmegy a törvényes előírásokon. A környezetvédelmi bizonyítványt és a magyarázatokat a „Life Cycle” dokumentációban nyilvánosságra hozzák, és hozzáférhetővé teszik a http://www.mercedes-benz.com oldalon. A B-osztály mellett a Mercedes-Benz kilenc további modellsorozata is megkapta már a TÜV Süd környezeti bizonyítványát. Teljes életciklusa során – ideértve a gyártást és 160 000 km használatot egészen a bontásig – az új, 7G-DCT duplakuplungos erőátvitellel felszerelt B 180 BlueEFFICIENCY CO2-emissziója 16 százalékkal kisebb, mint a típuselődé. Pozitív az energiamérleg is: az életciklus alatt 14 százalékos a primer energia-megtakarítás az elődhöz képest – azaz kereken 2.400 liternyi benzin.

B-osztály

Ebben jelentős szerepet játszik a komoly fogyasztáscsökkentés. Egy példa: a duplakuplungos, benzines B 180 BlueEFFICIENCY fogyasztása az előd 7,3-7,5 l/100 kilométeréről (a 2011-es piaci kivonulás időpontjában ) 5,9-6,2 l/100 kilométerre csökkent – a gumiabroncs méretétől függően –, azaz nem elhanyagolható, 19 százalékot elérő mértékben. Ez egy intelligens intézkedéscsomag, az úgynevezett BlueEFFICIENCY technika érdeme, amely többek között optimalizált hajtásláncot, aerodinamikát, energiamenedzsmentet, valamint csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsokat tartalmaz. Ennek köszönhetően a jármű súlya is csökkent, ezen felül pedig a vezetőnek nyújtott információkkal a BlueEFFICIENCY technika a takarékos autózást is szolgálja. Az új B-osztály kiváló, cW = 0,26 alaktényezőjével kategóriájának legjobbja.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.

Nincs hozzászólás

  1. “Teljes életciklus 160.000km”?
    Agymosás Mercedes módra!
    Az 1985-1995 között gyártott w124 diesel modellek átlagos futásteljesitménye 780.000 km volt.
    kis odafigyeléssel:pld 1 gazdás modellnél vagy/és taxi üzemben nem ritka a
    2.000.000 km sem..
    hm…
    és tartok tőle,hogy más autógyárnak is ez a példamutató gyártástechnológia,miszerint építsünk hibákat az új termékeinkbe.
    Ha igen,akkor
    ezek szerint tényleg jobb a föld anyának 1 radikális változás!