Kihívója akadhat a Teslának?

A napelemek terjedése megköveteli az energiatároló rendszerek fejlődését is.

A Tesla az utóbbi időkben a piac meghatározó szereplőjévé vált akkumulátoraival, elképzelhető azonban, hogy rövidesen új kihívóra akad ezen a téren. A Lucid Motors Inc. elektromos járművekkel foglalkozó startup a Tesla mintáját követve csatlakozna be az energiatárolás világába – írja a JWN Energy. A kaliforniai Newarkban működő cég a Tesla Powerwalljához hasonló otthoni akkumulátorokat és közüzemi méretű eszközöket fejlesztene ki. Peter Rawlinson, a vállalat vezérigazgatója szerint a rendszerben ugyanolyan akkumulátorcella-modulokat használnának, mint a még fejlesztés alatt álló első járművűkben. Rawlinson hozzátette, a modulok előállítása olcsó, és helyhez kötött rendszerekben is jól alkalmazhatóak. A Lucid szerdán rántotta le a leplet az Air nevű elektromos szedánról, amelynek becsült EPA hatótávja 830 kilométer lehet. (A hatótávolságot jellemzően a gyártó teszteli elsőként, ezt követően küldik meg az eredményeket az EPA-nak, azaz az Amerikai Környezetvédelmi Hivatalnak.) Az Airt nemcsak tölteni lehet majd, hanem áramkimaradás esetén akár a járműből is kinyerhető az energia.

Az otthoni akkumulátorban az Airéhez hasonló, de kiterjesztett rendszert alkalmaznának, feltételezhetően alacsonyabb teljesítményű cellákkal. Ezeket a LG Chem gyárthatja majd. A vállalat központjában állítólag 2021 elején fogják telepíteni a kereskedelmi rendszer prototípusát, ez az épület tetején található napelemek energiáját fogja elraktározni.

A Lucid egyébként a szaúd-arábiai Állami Beruházási Alappal is tárgyal egy ipari méretű hálózat kiépítéséről. Az arab országban a cél az, hogy szép lassan függetlenedjenek a fosszilis energiahordozóktól. A napsütéses órák alapján logikus döntésnek tűnik a napelemek használata, lehetséges, hogy a Lucid tárolórendszerének komoly szerep fog jutni az ország zöld programjában.

Rawlinson startupját egyre többet hasonlítják a Teslához, részben azért, mert vezérigazgatója 2009 és 2012 között a Tesla Model S vezető mérnöke volt – igaz, Elon Musk szerint nem tett hozzá sokat a fejlesztéshez. Természetesen a Lucid még messze elmarad a Teslától, amely nemcsak az autók és az otthoni akkumulátorok értékesítéséből, hanem a napelemes rendszerek telepítéséből is komoly bevételekre tesz szert. Kérdés, hogy a feltörekvő vállalat hosszú távon mire jut majd.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.