Jöhet a “biciklis Uber”

Egy dán vállalkozó fejlesztené, most kalapozza hozzá a 100 ezer eurós indulótőkét.

Az Uber és az Airbnb térhódítása után tulajdonképpen elkerülhetetlen volt, hogy valaki meg ne próbálja a biciklikre is kiterjeszteni a megosztásos modellt: a dániai AirDonkey most belevágott a bizniszbe. Az alapelv itt is ugyanaz, mint a taxiknál és a lakáskiadásnál: a biciklitulajdonosok némi pénzért cserébe kölcsönadják a bringájukat azoknak, akiknek éppen szükségük van rá, a kereslet-kínálat pedig az interneten keresztül talál egymásra.

z induló vállalkozás hamarosan Kickstarter (közösségi finanszírozós) kampányt indít, amelyben 100 ezer eurós indulótőkét szeretne összekalapozni. A tervek szerint az AirDonkey 80 euróért árulna egy olyan szettet, amellyel a bringájukat kölcsönbeadók elkezdhetik használni a szolgáltatást. Ennek központi darabja a speciális biciklilakat, amelyet a hátsó kerékhez kell rögzíteni, és ez ad jelet a kerékpár pontos tartózkodási helyéről is. A kölcsönvevők egy saját mobilos alkalmazáson keresztül láthatják, hogy hol vannak a rendelkezésre álló biciklik, és ha az applikáción keresztül kifizették a megfelelő díjat, akkor kapnak egy kódot, amivel kinyithatják az adott lakatot.

A szolgáltatást először Koppenhágában és Londonban tervezik beindítani, és napi 10 eurós bérleti díjat javasolnak a biciklitulajdonosoknak – így a lakat ára akár 8 nap alatt is megtérülhet. Az AirDonkey elsősorban a Mol-Bubihoz hasonló városi megoldások fő riválisa lehet, ha sikerül kellő számú résztvevőt toboroznia.

forrás: hvg.hu

Ajánlott tartalom

A Honda elektromos motorkerékpárokkal kapcsolatosan gondolkodik a jövőben

A márka illetékesei tavaly azt a célt jelölték meg, hogy 2030-ig 500 ezerről 3,5 millióra növelik az évente eladott elektromos Honda motorkerékpárok számát. A célkitűzést idén 4 millióra módosította a vállalat.