Iszapömlés – Felmérés: a lakosság több mint fele segített

A 18-64 évesek nagy többsége szerint az emberek maximálisan összefogtak a vörösiszap-károsultak megsegítésére, az adakozók elsősorban emeltdíjas telefonhívással és tárgyi adományokkal támogatták a bajbajutottakat – derül ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből.

A villámkutatás szerint – mely az Országos Kármentő Alap gyűjtése előtt készült, így a kampány előtti viszonyokat mérte fel – a 18-64 évesek 54 százaléka támogatta valamilyen formában a károsultakat. Elsősorban a nők, az idősebbek, valamint a kistelepüléseken élők segítettek, amikor a legnagyobb szükség volt rá. A megkérdezettek 36 százaléka emeltdíjas telefonhívással vagy SMS küldésével, a válaszadók közel egytizede tárgyi adományokkal, illetve segélyszervezeteken keresztül pénzbeli juttatással adakozott. A közvetlen anyagi támogatást, illetve az emeltdíjas telefonhívást inkább az idősebb korosztály választotta. Ruhákat, élelmiszert, egyéb tárgyi adományokat jellemzően a fiatalok és a nők gyűjtöttek, helyi önkéntes munkát csupán a válaszadók 1 százaléka vállalt – közölte a felmérés kommunikációjával foglalkozó cég az MTI-vel.

Az adakozási kedvvel összhangban a megkérdezettek 71 százaléka úgy gondolja, hogy az emberek a katasztrófa kapcsán maximálisan összefogtak. A felmérésben részt vevők 40 százaléka szerint a kormány és az illetékes szervek minden tőlük telhetőt megtettek a katasztrófa elhárításkor. Leginkább a nők, a 18-24 évesek és a kistelepülések lakói vártak volna el többet a hivatalos szervektől. A megkérdezettek 54 százaléka úgy véli, hogy az illetékesek megfelelően és világosan informálták a lakosságot, a válaszadók több mint kétharmada szerint a hírek nem voltak ellentmondásosak, 89 százalékuk szerint a tragédiát nem fújták fel, nem csináltak belőle médiaszenzációt. A legkevésbé az 55-64 éves korosztály, a fővárosiak és a felsőfokú végzettségűek voltak elégedettek a kommunikációval.
Az 1468 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás október 15. és 20. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot.

Ajánlott tartalom

Karcsúsít a JYSK: évi több tonna alumíniumot és több mint 40 konténert spórolnak meg

Változás jön a JYSK bizonyos termékeinél: a dán vállalatnál a paplanokat ezentúl máshogyan csomagolják, ezzel annyit helyet spórolnak meg, hogy évente több mint 40 konténerrel kevesebbet használnak majd. A kerti székekről pedig eltűnik egy alumínium díszítő elem, amivel évente 22 tonnával csökken a felhasznált alumínium mennyisége.