Egy biztonsági szakembernek nagyon durva sebezhetőségre sikerült lelnie a Nissan elektromos kisautójában, a Leaf-ben. Az Egyesült Államokban slágerterméknek számító járműt ugyanis akár ismeretlenek a világ másik feléről is meghekkelhetik, és ki-be számos dolgot lekérdezhetnek arról - sőt, ki-be is kapcsolgathatják az autó bizonyos egységeit.

Interneten keresztül hekkelhető meg a Nissan elektromos autója

Egy biztonsági szakembernek nagyon durva sebezhetőségre sikerült lelnie a Nissan elektromos kisautójában, a Leaf-ben. Az Egyesült Államokban slágerterméknek számító járműt ugyanis akár ismeretlenek a világ másik feléről is meghekkelhetik, és ki-be számos dolgot lekérdezhetnek arról – sőt, ki-be is kapcsolgathatják az autó bizonyos egységeit.

Minderre az ad lehetőséget, hogy a Leaf-ek gyakorlatilag mindegyike egy állandó interneteléréssel rendelkezik, amin keresztül elvileg csak tulajdonosuk kérdezhetne le, illetve vezérelhetne dolgokat – de a valóságban erre másnak is lehetősége adódik. A Nissan ugyanis a jelek szerint rosszul tervezte meg az ehhez használt protokollt, illetve webes szolgáltatásokat, és amiket idegen autók elérésére is fel lehet használni.

Az igazán durva a dologban ráadásul az, hogy ehhez speciális programokra vagy berendezésekre sincs szükség. Ehelyett gyakorlatilag úgy is meg lehet hekkelni az autót, hogy valaki üres kézzel besétál egy internetkávézóba, ahol csak egy mezei böngészőprogramok (mint az IE vagy a Chomre) bocsátanak rendelkezésére – és ő abba a megfelelő webcímeket beírva máris hekkelheti vadidegenek autóit.Ennek során lekérdezheti például az akku töltöttségi szintjét, az autó aktuális pozícióját, de ki- és bekapcsolhatja a légkondit, a fűtést, és az autó számos fedélzeti berendezését is.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.