Hazánkban a nagy kuthálózatok még nem foglalkoznak az etanollal

Magyarországon mintegy 1600 benzinkút üzemel, azonban ezek döntő része még nem forgalmaz E85-ös bioüzemanyagot azaz a legjelentősebb cégek – MOL, Shell, OMV – nem árulják ezt az alternatív üzemanyagot.

Akad vállalat, amelyiknél úgy vélik, az E85 jövedéki-adó mentessége a legdrágább módja a szén-dioxid kibocsátás csökkentésének, mindamellett, hogy nem is biztos, hogy az E85 valójában hozzá tud járulni ahhoz írja a biouzemanyag.blog.hu. Ugyanakkor fontos gazdasági érv, ami szintén a forgalmazás ellen szól, hogy, a hazai járműállomány mindössze egy százaléka alkalmas csak a bioüzemanyag használatára. Azonban az említett cégek közül van olyan, amelynek külföldi kútjain már megtalálható a zöldbenzin. De van olyan is, amely ugyan foglalkozik a gyártással, de itthon még nem forgalmazza azt. Magyarországon a „színes” kutak közül jelenleg csak az Avia, az Agip és az Oil! kutakon lehet hozzájutni az E85-höz.

 
Sokan úgy vélik, ha a három legjelentősebb cég közül akár csak egy is belépne a piacra, jobban beindulna az ágazat. A bioüzemanyag felhasználás arányának jelentős növekedése azonban komoly adókiesést jelentene az államnak. Egy statisztikai kimutatás szerint ennek ellenére növekszik hazánkban a bioetanol fogyasztás, hiszen amíg 2009 nyarának végén még csak 323 ezer liter fogyott E85-ből, 2010 ugyanezen szakaszában már 3,77 millió liternyi E85-öt tankoltunk. Bár a kimutatás jelentős növekedést mutat, ez még mindig nagyon kis százaléka az éves 3 milliárd liter körüli fogyasztásnak.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.

Nincs hozzászólás

  1. Az, hogy “a hazai járműállomány mindössze egy százaléka alkalmas csak a bioüzemanyag használatára”, ez egy marhaság.
    Egyre többen autókáznak vígan bioetanollal úgymond “felesben tankolva”, de szépen virágzik az átalakítók piaca is. A cikke ezen állításából legfeljebb az igaz, hogy eleve vegyesnek gyártott (etanolos/benzines) kocsiból még kevés van.
    Az sem titok, hogy a dízeles kocsik meg egész jól elmennek biodízellel is, bár ilyet nem lehet kapni Magyarországon, és étolajjal is, bár ez utóbbit természetesen a törvény bünteti. (Inkább öntsük ki a használt étolajat is, mert úgy csak a környezetet teszi tönkre, de a jövedéki adó, az bezzeg szent és sérthetetlen.)

  2. nem igazán éri meg az etanol, ha csak 15-20%-al túlfogyaszt már ott van az ember,
    hogy akkor minek ?