Hatvan új IVECO kukásautó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten

Az MGKKE üdvözli a földgázzal hajtott hulladékgyűjtő teherautók beszerzését.

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) üdvözli, hogy a Fővárosi Önkormányzat hatvan darab új, sűrített földgázzal (CNG) hajtott háromtengelyes IVECO teherautó üzembe állításával járul hozzá Budapest levegőszennyezésnek csökkentéséhez.  A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. részére vásárolt Stralis típusú kamionok a házhoz menő szelektív-hulladékgyűjtési program keretében kerülnek Budapest utcáira.

„Azért is üdvözlendő a főváros döntése, mert a dízelüzemű, akár Euro VI-os besorolású járművekkel szemben a környezetbarát hajtású teherautók nemcsak, hogy minden vizsgált elem tekintetében tisztábbak, de kisebb üzemanyagköltséggel is futnak, mindamellett karbantartási költségeik is jóval szerényebbek.” – jegyezte meg Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke. A beszerzés célja, hogy az Európai Unió társfinanszírozásában megvalósuló fővárosi házhoz menő szelektív hulladékgyűjtési projekt eszközeiként a kihelyezett színes kukákba helyezett papír és műanyag hulladékok begyűjtését végezze.

Újabb járművek a fővárosnak

A most megrendelt járműveket a Fővárosi Önkormányzat döntően uniós forrásból vásárolja. A hosszúra nyúló közbeszerzési eljárás során kiválasztásra került Eurotrade Kft. ajánlatában szereplő Iveco Stralis tehergépjármű alvázakra a német Stümmer cég készíti a 10 tonna feletti hasznos terhelhetőségű, hulladéktömörítős felépítményt. Az „Év Kamionja 2013” díjjal kitüntetett Stralis földgázüzemű változatát a közelmúltban a német és nemzetközi szakmai zsűri az „Európai Fenntartható Szállításért Díj” odaítélésével is elismerte.

A 300 lóerős, 26 tonna össztömegű földgázüzemű jármű emissziója az Euro VI-os kibocsátási határértékek alatt van és különösen nagymértékben járul hozzá a főváros levegőjében a szilárdrészecske koncentráció csökkentéséhez és a hulladékot gyűjtő járművek által keltett zajterhelés mérsékléséhez, így biztosítja a lakosság számára az élhetőbb környezetet.

„A kiválasztott alternatív hajtású járművek évi 1200 tonna CO2 kibocsátásának elkerülésével járulnak hozzá az emberi tevékenység okozta globális felmelegedés lassításához. Egyúttal utat nyitnak a főváros szerves hulladékának jövőbeli fenntartható hasznosítása előtt, amellyel nem csak évi 4-5 milliárd forintnyi üzemanyagköltség csökkenhet a Főváros Önkormányzatának cégeinél, hanem mintegy másfél millió tonna CO2 ekvivalens üvegházhatású gáz légkörbe juttatása is elkerülhető” – méltatta az egyedülállóan környezetbarát technológia beszerzését Domanovszky Henrik.

A 60 darab megrendelt járművel a főváros a legnagyobb földgázos jármű flottát fogja üzemeltetni Magyarországon, a BKV és az FKF együttesen 100 darab nehézgépjárművel rendelkezik majd, amelyet a szolgáltatói körből a Főgáz járműparkja, valamint az egyre bővülő taxis flották tovább növelhetnek a jövőben.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.