Hat magyar csapat a Shell Eco-Marathon londoni versenyén

28 országból 229 diákcsapat, köztük öt egyetemi és egy középiskolás magyar csapat kapott meghívást az üzemanyag-hatékonysági versenyre.

Több mint 200 hihetetlenül energiahatékony járművet láthatunk idén nyáron a londoni Queen Elizabeth Olimpiai Park körül a Shell Eco-marathon Europe első brit eseményén. A versenyt június 30. és július 3. között rendezik meg a Make the Future négynapos fesztivál során, amely számos pazar ötletet és lehetséges megoldást vonultat fel a modern világ aktuális energetikai kihívásaival kapcsolatban.

„A Shell Eco-marathon 30 éve inspirálja a fiatalokat szerte a világban, hogy energiahatékony járműveket tervezzenek és építsenek” – mondta Erik Bonino, a Shell UK vezérigazgatója.

„Megtisztelő, hogy a házigazdája lehetek ennek a kihívásnak Londonban a Make the Future során, és hogy láthatom a fiatalokat, ahogy újabb és újabb kreatív, műszaki és tudományos megoldásokkal kísérleteznek.”

A Shell Eco-marathon kihívás célja, hogy a meghívott diákcsapatok olyan járműveket álmodjanak meg és építsenek, amelyek egy liter üzemanyaggal a lehető legnagyobb távolságot képesek megtenni.

Erre vállalkozik az a hat magyar diákcsapat is, akik a verseny történetében rendhagyó módon 2016-ban Londonban teszik próbára saját tervezésű járműveiket. Idén először a Debreceni Tudományegyetem különítménye is megméretteti magát elektromos prototípus autójával. Szintén első alkalommal indul városi koncepció kategóriában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Paradicsom csapata, akik nevezésükkel az elektromos hajtást szeretnék népszerűsíteni. Nem úgy a BME másik csapata, a GSZK Shark Team, akik a tavalyi első versenyük után ismét dízel hajtású járművel indulnak a prototípus kategóriában. Szintén a második verseny elé néznek a Szegedi Tudományegyetem diákjai, akik ez alkalommal is elektromos és prototípus járművel indulnak. A győri Széchenyi Egyetem SZEnergy csapata – akik a legtapasztaltabb magyar csapatként kilencedik alkalommal vesznek részt a versenyen – jelentősen átalakították elektromos városi koncepció autójukat az idei megmérettetésre. Egyetlen magyar középiskolás indulóként a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai is bemutatkoznak a többi diákcsapat előtt, akik nem csak teljes Európát, de számos más, a kontinensen kívüli országot is képviselnek majd a megmérettetésen.

Az első, 1985-ben rendezett európai versenyen a győztes 680 kilométert tett meg egy liter benzinnel. Ma a versenyzők már más eszközöket is alkalmaznak, kezdve a 3D-s nyomtatástól, egészen az alternatív energiák üzemanyagként való felhasználásáig. A rekord jelenleg 3 771 kilométer egyetlen liter benzinnel, ami a London-Róma távolság megtételét jelenti oda-vissza.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.