Ez az elektromos autó vagy forradalmasítja az autóipart, vagy csúnyán elbukik

Az elektromos autók piacára igyekvő Faraday Future világmegváltó ígéretekkel és állítólagos pénzügyi gondokkal fordult rá az idei CES-re.

Ezúttal végre egy igazi autóval, az FF91 nevű modellel is előállt a saját magát a Tesla legnagyobb kihívójaként beállító cég, de Elon Musk Tesla-vezérnek azért még jó ideig biztosan nem lesznek rémálmai. A január eleji CES techshow nagy bejelentései általában azt szokták megmutatni, milyen termékekről szól majd az adott év. Az idei show egyik legjobban várt eseménye, a Faraday Future (FF) bemutatója már csak ebből a szempontból is rendhagyó, mert jobb esetben olyasmit mutatott, ami csak két év múlva lesz menő, rosszabb esetben meg olyat, ami soha el se készül.
A most két és fél éves Faraday Future az elektromos és önvezető autók piacát akarja felforgatni, és éppen Las Vegasban, a tavalyi CES-en mutatták meg ehhez az első autójukat – pontosabban csak egy konceptautót, nem egy gyártásra kész prototípust, így a leginkább a Batmobilra hasonlító FFZERO1 akkor csalódást is keltett a hangzatos ígéretekkel felpumpált várakozások után.

A cég ezúttal is már jó előre fokozta a hangulatot a titokzatos videóival. Nem csoda, mert nagy szükségük is volt arra, hogy maradandót gurítsanak. Bár már 1400 szakembert csábítottak magukhoz – gyakran rivális gyártóktól –, az autóipar forradalmasítását ígérik és belefogtak egy nevadai gigagyár építésébe is, az utóbbi hónapokban több lap is arról írt névtelenül nyilatkozó korábbi munkatársak beszámolói alapján, hogy el vannak maradva a munkával, elfogyott a pénz, gyűlnek a számlák, csúszik a gyárépítés, és nem tudni, mi hozhatja el a megváltást. Hacsak nem egy befektetőmágnes CES-szereplés.

A Faraday Future fölött gyülekező felhő röviden:

Az amerikai székhelyű cég fő pénzelője egy Csia Jüe-ting nevű kínai üzletember, aki a LeTV nevű kínai Netflix tulajdonosa, és akinek a LeEco nevű cége maga is elektromos autókat fejleszt. Ezt a fura szimbiózist mutatja az is, hogy az FF-nek a mai napig nincs saját vezérigazgatója, a CES-es FF-bemutatón viszont Csia mint a LeEco vezére tartott beszédet. Az érdekütközésekre példaként korábbi FF-alkalmazottak a Buzzfeednek azt mesélték, hogy a kínai cég LeSee nevű, tavaly áprilisban bemutatott elektromos autóját Csia az FF mérnökeivel terveztette meg, elvonva az erőforrásokat az amerikai cég saját projektjétől.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.