A szén-dioxid-kibocsátás leggyorsabban növekvő forrása a repülés, a légi utazás. Az elkövetkező húsz évben ez a tendencia csak gyorsulni fog, így a környezetbarát alternatívák megtalálása és fejlesztése óriási kihívást jelent a kutatóknak.

Elektromos csúcsdöntés a levegőben

A szén-dioxid-kibocsátás leggyorsabban növekvő forrása a repülés, a légi utazás. Az elkövetkező húsz évben ez a tendencia csak gyorsulni fog, így a környezetbarát alternatívák megtalálása és fejlesztése óriási kihívást jelent a kutatóknak.

Az elektromos repülőgépek természetesen még a technológiai megoldások elején tartanak, méretük és sebességük is kicsi. Az átlagos gépekhez képest mindenképp. A Skypark 100%-ban elektromos repülője a sebesség terén ért el áttörést. A gép egy speciális konstrukciójú Pioneer Alpi 300 egy 75 kilowattos elektromos motorral hajtva, Brushless technológiával és lítium-polimer akkumulátorokkal támogatva.

A Skypark csapata június 10-én, 8 óra 9 perckor reptette meg először fejlesztésüket a torinói Aeritalia reptéren. Az Európai Űrügynökség űrhajósa, Maurizio Cheli 8 perces kört ment a géppel, 250 kilométer/órás topsebességet produkálva, ezzel felállítva az elektromos repülők sebességrekordját.

Az első út egy hosszú folyamat kezdeti lépése volt, melynek célja bemutatkozni a World Air Games 2009-es rendezvényén. A projekt második fázisa az igazi kihívás, a hidrogén üzemanyagcellák használata a repülés során.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.

Nincs hozzászólás

  1. pld elektromos auto már volt 100 éve is,de repülő még koránt sem volt ilyen régen.

    nagyon várom e szempontból (akku fejlesztések)a következő évet (éveket)

    mert a foszilis üa tól elszakadva még van 1 jópár alternatíva
    vajon mi lesz a befutó?

  2. Ez derék, csak éppen semmi köze se a hidrogénhez se az üzemanyagcellához.