Elektromos autók akkumulátor nélkül

A Fraunhofer ISE felavatta új, demonstrációs hidrogén üzemanyagtöltő állomását. A kút szabadon hozzáférhető, így az üzemanyagcellás elektromos járművek, és a belsőégésű hidrogént alkalmazó járművek is egy újabb töltőhelyre tettek szert.

A különböző típusú cellák más és más üzemanyagot használnak, ez az állomás azonban csak a hidrogéncellásokat látja el. (Aiolus News) A szél- és napenergia akadozása miatt fontos olyan megoldást találni a megújuló energiaforrások számára, amelyik mellőzik az olyan tárolási rendszereket, mint az akkumulátorok, vagy a sűrített levegő. Az egyik lehetőség a hidrogén elektrolízis útján való előállítása, a Fraunhofer állomásai is ezt használják. A napelemek egy elektrolizáló készüléket hoznak működésbe, ami a feszültséget vízen keresztül adja le, és így szabadítja fel a hidrogént. A napsütéses időben létrehozott hidrogént tartályokban raktározzák el későbbi használatra. Mindezen túlmenően a Fraunhofer napelem rendszere hálózatos felépítést használ, és így az elemek által a hálózatba juttatott áram visszafordítja a mérőt, ily módon ellensúlyozva az állomás fogyasztását. Persze ez a megoldás csak részben kompenzálja fogyasztást, de kezdetnek megfelel. Innovatív módon a napelemek egyben az állomások tetejéül is szolgálnak.

A hidrogén állomás főbb részei egy elektrolizáló készülék, ami 30 bar-on működik, egy 700 bar-os hidrogén kompresszor, kétszintű puffer tároló, és hidrogén pumpák. A hidrogén üzemanyagnak (ha tiszta vagy megújuló energiából hozzák létre) számos előnye van az akkumulátoros technológiához képest, vannak azonban hátrányai is. A hidrogén üzemanyagcellák rendkívül drágák, és velük üzemeltethető belső égésű motorok megfizethetők ugyan, de kevésbé hatékonyak és megbízhatatlanok.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.