A napokban Indiában mutatták be a Chevrolet Beat városi kisautó elektromos meghajtású kivitelét.

Íme az elektromos Chevrolet Beat

A napokban Indiában mutatták be a Chevrolet Beat városi kisautó elektromos meghajtású kivitelét.

A tűréshatárig zsúfolt utakról, a gyakorlatilag lépésben haladó forgalomról és az elviselhetetlen légszennyezésről a világlátott olvasóknak a dél-kelet ázsiai nagyvárosok, a környezettudatos gondolkodásúaknak pedig az elektromos közlekedés juthat eszébe. Úgy tűnik, a General Motors vezetőségében mindkettőből akad bőven, mert Indiában fejlesztették ki új, helyi emisszió nélkül üzemeltethető kisautójukat. A tervezést egyébként nem a nulláról kellett kezdeniük, hiszen a Chevrolet amerikai részlege gyártja a világ egyik legsikeresebb, villanymotorral szerelt modelljét, a Voltot. Ennek akkumulátora szolgáltatta a technológiai alapot a Chevy Beat kisautó negyed tonnát nyomó, vízhűtéses, lítium-ion akkumulátorcsomagjához. Mivel az autócskát hangsúlyozottan városi közlekedésre szánják, a 60 lóerős villanymotor éppúgy bőségesen elegendőnek tűnik, mint a 130 kilométeres hatótávolságot lehetővé tevő, nyolc óra alatt feltölthető akkumulátorok 20 kWh kapacitása.

elektromos Beat
Az autó minden szempontból ideális lenne India és a környező országok forgalmi és környezeti terheltségének enyhítésére – attól eltekintve, hogy az elektromos technológia megfizethetetlenül drágává tenné az autót, ráadásul infrastruktúra hiányában az akkumulátorok zavartalan feltöltése sem megoldott. A Chevrolet ezért egyelőre kísérleti járműnek tekinti a Beat EV-t, s helyette más, aktuálisabb fejlesztések képviselik a kínálatban a környezetvédelmet: Indiában már kapható a Beat gázüzemű változata, nyár derekán pedig a dízelmotoros Beat is megjelenik a helyi piacon.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.