Ma már ez sem lehetetlen, mi több, a hálózat minden előnyét kiaknázó két- és négykerekűek a közeljövő slágertermékei lehetnek.

Elektromos autó mint energiaforrás?

Ma már ez sem lehetetlen, mi több, a hálózat minden előnyét kiaknázó két- és négykerekűek a közeljövő slágertermékei lehetnek.

A Honda Motor Europe bejelentette, hogy ultramodern Power Manager berendezésekkel járul hozzá az Egyesült Királyságban útjára indított EV-ELOCITY kezdeményezéshez. A projekt célja, hogy megismertesse az embereket a V2G (Vehicle-to-Grid) technológiával, melynek lényege, hogy a villanyautók energiát tölthetnek fel a közüzemi hálózatra. Ez a megoldás az elektromos energia tárolását, használatát és megosztását egyaránt hatékonyabbá teszi, tehát környezetvédelmi és pénzügyi szempontból is roppant hatékony. A szigetországban hétmillió fontos – azaz 2,5 milliárd forintos – állami támogatást élvező EV-ELOCITY program idén indult és 2021-ig tart, s remélhetőleg számos olyan életképes üzleti modellt hív életre, ami elősegíti az elektromos járművek tömeges elterjedését.

Hogy miért is forradalmi jelentőségű a Power Manager feltűnése, arra a legjobb példa talán az elmúlt évben Németországban lejátszódott folyamat. Tudni kell, hogy itt korábban elképesztő mennyiségű pénzt, több mint 50 ezer milliárd forintot (!) fordítottak alternatív energiaforrásokra, ám a beruházás nyomán egy vadonatúj problémával szembesültek, miszerint nem tudják hatékonyan tárolni a vérrel-verejtékkel megtermelt wattokat. A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.