Brutális terepjáró a Mercedestől

Egy holdjárónak is elmehetne a G osztály utódjának szánt tanulmány, amely vízből nyeri az energiát.

A Los Angeles-i Autószalonra készült a Mercedes Ener-G-Force nevű tanulmánya, amely bevallottan a márka következő generációs terepjáróinak formavilágát vetíti előre, írja az origo.hu. A Mercedes igyekezete érthető, hiszen az indai tulajdonba került Land Rover az utóbbi években alaposan belehúzott ezen a téren, ráadásul nagyon érik a több mint három évtizede gyártásban lévő G osztály leváltása is. Az Ener-G-Force nem véletlenül hasonlít számos részletében a G osztályra, hiszen megkerülhetetlen ikon lett a maga kategóriájában a kockaforma terepjáró, így az utód is csak akkor lehet sikeres a márka rajongói körében, ha ezt a stílus viszi tovább. Nem csak a formavilág, hanem az Ener-G-Force-ba pakolt technika is jövőbemutató: a tetőn víztartály van, ebből – elektromos áram és egy “hydro-tech” nevű átalakító segítségével – hidrogént nyernek, ami egy üzemanyagcellába kerül, hogy a végeredmény ismét elektromos áram legyen. Kerekenként egy-egy elektromotorral büszkélkedhet a monstrum, amelyek a küszöbökbe épített akkumulátorokból nyerik az energiát. Az akkuk töltöttségi szintje kívülről is jól látható, ugyanis a küszöb a benne tárolt energia mennyiségétől függően változtatja a színét, teljes töltöttség esetén zölden dereng a két vége.

-

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.