Beszélő autók

Környezetbarát autói számára saját közösségi oldalt hoz létre a Toyota, ahol autó és gazdája között folyhat az eszmecsere – ez azonban csak az első lépés egy rendkívül izgalmas jövő felé.

Néhány év alatt az internetre költözött az egész világ, beleértve a személyes kapcsolatokat is. Képeslapot már rég nem írunk egymásnak, ám újabban az e-mailt is felváltották az olyan közösségi oldalak, mint a Facebook vagy a Twitter. Ezt a tendenciát aknázza ki most a Toyota, amelynek új fejlesztése a hálózatról tölthető hibrideket és elektromos hajtású autókat helyezi a kommunikáció középpontjába. A Toyota Friend elnevezésű hálózat nem egyfajta modern márkaklub. Sokkal több annál: az ügyfél, a márkakereskedés, a gyár és az autó között teremt folyamatos, interaktív kapcsolatot. Nem tévedés, ezen a hálózaton az autó és a szerviz küld üzeneteket az ügyfélnek. Mostantól, pontosabban a márka elektromos (EV), illetve hálózatról tölthető hibrid (PHV) típusainak 2012-es piaci bevezetésétől kezdve a felhasználók a világ bármely részéből értesülhetnek autójuk állapotáról, például az akkumulátorok töltöttségi szintjéről, a fogyasztási adatokról, vagy éppen a klímaberendezés beállításairól – a lehetőségeknek csak az igények szabnak határt.

toyota hibrid autó

A kommunikáció természetesen kétirányú, így az autós is üzenhet autójának; hogy csak néhány, kézenfekvő megoldást felvessünk, a távolból időzítheti az akkumulátorok töltési folyamatát, utasíthatja a fedélzeti navigációs rendszert egy aktuális térkép letöltésére vagy egy útvonal kiszámítására. Mindez azonban csupán a jéghegy csúcsa. Az alkalmazást ugyanis az évtized számítástechnikai áttörésének tartott cloud computing egyik vezéralakjával, a Salesforce vállalattal közösen fejlesztette ki a Toyota. A cloud computing (avagy számítási felhő) lényege, hogy az alkalmazásokat, adatbázisokat nem a számítógépben, hanem távoli szervereken tárolják, és mindenki csak azt veszi igénybe közülük, amelyikre igényt tart, illetve amiért fizetett. Az autóiparban hatalmas előrelépést jelenthet ez a megoldás: a felhasználók bármikor új funkciókkal ruházhatják fel autójukat, legyen szó kényelmi, teljesítmény-szabályozási, vagy akár biztonsági vonatkozásokról. Szintén feleslegessé válhatnak a márkaszervizben elvégzett szoftverfrissítések, hiszen az autó ezt elintézheti saját maga. Mindez végső soron az autók műszaki tartalmának leegyszerűsödését eredményezheti, ami olcsóbbá és szélesebb körben alkalmazhatóvá tehetné a ma még a jövő zenéjének tekintett technológiákat.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.