Bertrand Piccard svájci légballonpilóta és feltaláló pénteken mutatta be az első, világkörüli útra tervezett napelemes repülőgépének prototípusát.

Bemutatták a napelemes repülőgép prototípusát

Bertrand Piccard svájci légballonpilóta és feltaláló pénteken mutatta be az első, világkörüli útra tervezett napelemes repülőgépének prototípusát.

A HB-SIA elnevezésű gép szárnyfesztávolsága a legnagyobb utasszállító repülőgépekével azonos, miközben egy átlagos személyautó súlyánál nem nehezebb. A repülő hajtóművét négy darab villamos motor adja, amelyeket a szárny felületén elhelyezett 24 ezer darab napelem lát majd el energiával.

A nagy kapacitású akkumulátorokban tárolt többletenergiával lesz lehetőség az éjszakai repülésre. “Tegnap még csak egy álom volt, ma már egy kész repülőgép, holnap pedig a megújuló energiaforrások nagykövete lesz” – mondta Piccard a Zürich közelében fekvő dübendorfi repülőtéren tartott sajtótájékoztatóján. “Ha egy repülőgép kizárólag napelemekkel éjjel és nappal képes a levegőben maradni, nem mondhatja senki, hogy nem lehet hasonló eredményt elérni a gépjárműveknél hűtő- és fűtőberendezéseknél, számítógépeknél” – tette hozzá az eredeti végzettsége szerint pszichiáter svájci pilóta, akinek 1999-ben egy hőlégballonnal leszállás nélkül sikerült körberepülnie a földet.

solar impulse koncepció

HB-SIA napelemes repülőgép

Ajánlott tartalom

500 ezer forintos, komplett napelemes rendszert dobtak piacra

Az amerikai Zendure új AIO 2400 csomagja teljesen integrált erkélynapelemes rendszert kínál 800 watt teljesítménnyel, könnyű telepítéssel és intelligens vezérléssel.