Energiatárolók is lehetnek a jövőben az elektromos autók

A járművek új szerepkörben is alkalmazhatók lesznek. A hageni Enervie cég teljesen új módon használt egy Nissan Leaf típusú gépkocsit.

Amint az autó egy elektromos töltőállomáshoz csatlakozott, azonnal energiatárolóvá és -forrássá alakult át. A jármű másodpercek alatt képes volt a hálózatban lévő felesleges energiát eltárolni vagy a hálózatba visszatáplálni. A gyors reakcióképességet a hálózatüzemeltetők díjazzák, mert ezáltal az áramhálózat stabil marad. Thomas Raffeiner, a müncheni The Mobility House alapítója és vezérigazgatója közölte, hogy a megoldással megmutatják, hogy az elektromos gépkocsik bekötése az energiahálózatba mind műszaki, mind gazdasági szempontból észszerű. A Nissan Leafet az Enervie hageni központjának parkolójában helyezték el. Marcus Fendt, a The Mobility House ügyvezetője azt mondta, hogy az autó egy hét alatt 8 kilowattot biztosított a felhasználók számára és 20 eurót kerestek ezáltal. Bár az összeg rendkívül kevésnek tűnik, de, amint arra Fendt rávilágított, 50 hét esetén a megkereshető összeg már 1000 euró lenne. Ez a pénz már bőven fedezné azt az árammennyiséget, amelyet egy jármű egyetlen év alatt fogyaszt. A megoldás különösen a járműflottát üzemeltetőknek lehet érdekes, hiszen több autóval több áram tárolható és több bevétel termelhető. A tulajdonosok eleinte hetente kaphatják meg az összeget, 2019-től pedig már naponta.

Egyelőre az energiatárolási árak és a szabályozási akadályok hátráltatják a megoldás elterjedését, de Fendt biztos volt abban, hogy a nagyobb autóflották üzemeltetői hamarosan alkalmazni fogják a rendszert. S a Müncheni Műszaki Egyetemmel való együttműködésük megmutatta azt is, hogy a töltésmenedzsment segítségével miként lehet az akkumulátorok élettartamát meghosszabbítani. Minél több gépkocsit lehet majd ilyen módon csatlakoztatni az áramhálózathoz, az annál inkább stabilizálható és tehermentesíthető lesz.

Ajánlott tartalom

Harmadik-negyedik helyet foglaljuk el a dízel és benzin árakkal a környező országhoz képest

Elérhetőek a hazai és régiós üzemanyagár-információk a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) honlapján, a hazai dízel és benzin ára a harmadik-negyedik helyen van a környező országok között - hívta fel a figyelmet a szervezet pénteken.