A közelmúltban sikeresen lezárult az 5. Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyre való nevezés; összesen 45 csapat jelentkezett a jövő évi megmérettetésre.

Alternatív hajtású versenyautók lepik el jövőre Eger városát

A közelmúltban sikeresen lezárult az 5. Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyre való nevezés; összesen 45 csapat jelentkezett a jövő évi megmérettetésre.

A verseny iránti érdeklődés töretlen, sőt felívelő népszerűségét az is bizonyítja, hogy a műszakisok között 14 új csapat is verbuválódott a jövő tavasszal megrendezésre kerülő háromnapos futamra, írja az autopro.hu. A feladat első hallásra egyszerűnek tűnhet: sűrített levegővel hajtott járgányok tervezése és építése, valójában mégsem csupán „barkácsolásról” van szó. A csapatok mostantól 5-6 hónapon át szinte éjjel-nappal készülnek majd a májusi megmérettetésre. A 45 csapat 174 diákját összesen 43 támogató tanár segíti, és legtöbbször lelkes rajongótábor is szerveződik köréjük. A 2012-es versenyre 28 hazai és 17 külföldi csapat jelentkezett, összesen 21 egyetemről és főiskoláról; a lengyel, román, cseh csapatok száma hűen tükrözi a verseny nemzetköziségét.

Többgenerációs jubileum
A lelkiismeretes munkának, a szakértelemnek és az egyetemekkel való szoros együttműködésnek köszönhető, hogy a Pneumobil verseny olyan légkört, és feltételrendszert teremtett meg az elmúlt öt évben, mely a komoly megmérettetésre kész műszakis hallgatók új generációját nevelte ki. Összesen tizennégy, ebből nyolc külföldi gólya-csapat kezdte meg élete első léghajtányának tervezését. A tavalyi sztár Gyalogkakukk csapat két legfiatalabb tagja további két újonccal karöltve készül a versenyre: 2012-ben Kakukktojás névvel. A jubileumi verseny minden bizonnyal a generációk versengéséről fog szólni, hiszen a jelentkezők között ott vannak a legrégebben visszajárók is: a budapesti Műszakik Pneumobil Team, a gödöllői Csitri Mobile Team és nyíregyházi NyF2 csapatok.

Közkívánatra az idén először Senior kategóriában is összemérhetik tudásukat a már rutinosnak számító versenyzők; tavasszal 6 csapat áll majd rajthoz. A kategória érdekessége, hogy ebben a számban csak azok a már végzett hallgatók indulhatnak, akik az előző évi versenyek valamelyikén részt vettek, és a korábbi kész járművüket – mely megfelel a 2012-es versenykiírásnak – egykori alma materük biztosítja részükre.

Kié lett a mágikus 1-es rajtszám?
A nyári pihenős hónapokat követően a szervezőbizottság életében is felgyorsultak az események. A versenybíróság tagjai a nevezéseket megelőzően termékismertető konzultációkat szerveztek az egyetemeken, melyek során ismertették az adott év versenykiírásának és a műszaki dokumentációnak az újdonságait, változásait, illetve praktikus ötletekkel, tanácsokkal látták el a hallgatókat a jármű építésével kapcsolatban. A műszaki dokumentáció elfogadása után a Rexroth bocsátja majd rendelkezésre a meghajtáshoz szükséges pneumatikus vezérlő és meghajtó elemeket is, amelyeket egy katalógusból – bizonyos megkötések alapján – a diákok maguk válogathatnak össze. A csapatok egy része évek óta verseng azon, hogy ki szerzi meg járgányára a mágikus jelentésű 1-es rajtszámot, mely a legelső nevezőnek jár. Az elmúlt három évben a Gyalogkakukk csapat léghajtánya viselte ezt a számot, így a nevezés kiírásának napjaiban a szervezőbizottság tagjai fogadásokat is kötöttek, hogy ezúttal melyik csapat lesz a leggyorsabb. A versenykiírást követő egy órában meg is érkezett az első nevezés, így a májusi versenyen a Műszakik csapat ragaszthatja léghajtányára az 1-es rajtszámot. Akik jövőre sem szeretnének lemaradni a léghajtányok versenyéről, írják be naptárukba: 2012. május 11-13., Eger Érsekkert.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.