Manapság egyre több teljesen elektromos és konnektorról tölthető hibrid négykerekűvel találkozhatunk a piacon, ami mindenképpen örömmel tölthet el bennünket, azonban van néhány bökkenő is ezzel kapcsolatban.

A Volvo szabványosítaná az elektromos autók töltőcsatlakozóját

Manapság egyre több teljesen elektromos és konnektorról tölthető hibrid négykerekűvel találkozhatunk a piacon, ami mindenképpen örömmel tölthet el bennünket, azonban van néhány bökkenő is ezzel kapcsolatban.

A különböző gyártók ugyanis legtöbbször különböző csatlakozószabványt használnak autóikon, mely nagyban megnehezíti a töltőállomások infrastruktúrájának fejlesztését. A Volvo ez ellen lépett fel legújabb kezdeményezésével, mellyel egy nemzetközi szabvány bevezetését sürgetik.

A svédek számára különösen fontos ez a téma, hiszen az XC90 és az S90/V90 páros után minden új modelljükből terveznek konnektoros hibrid változatot, és 2019-re egy teljesen elektromos típust is szeretnének piacra dobni, mely az SPA platformra épül majd. Éppen ezért sürgetik annyira a megállapodást a gyártók között, hiszen a vadonatúj négykerekűt már szeretnék a mindenki számára kötelező szabványt jelentő csatlakozóval forgalomba hozni.

A gyakorlatban mindez annyit jelent a svédek részéről, hogy teljes mellszélességgel beálltak a Charging Interface Initiative (magyarra fordítva töltőcsatlakozó kezdeményezés) névre hallgató konzorcium mögé, melynek tagjai azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy egységes szabványt vezessenek be. A vállalat vezetője, Dr. Peter Mertens elmondása szerint ugyanis mindenképp szükség van egy egységes megoldásra, mely a jövőben minden gyártó dolgát megkönnyítheti, és az infrastruktúra fejlődését is javítja – ebben pedig teljesen egyetértünk az úriemberrel.

„Láthatjuk, hogy már most is hatalmas fejlődésen mennek keresztül az elektromos autók, hiszen fejlődnek az akkumulátorok, csökkenek a költségek és töltőállomásból is egyre több van. Utóbbi ugyanakkor még nincs igazán megoldva, így ha valóban szeretnénk magunk mögött tudni az elektromos autók hatótáv-problémáját, mindenképpen szükségünk van egy egységes szabványra” – fejtette ki Dr. Mertens.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.