A villanyautós világrekord titka: új típusú akkumulátor

Az elektromos meghajtású gépkocsik elterjedésének legfőbb akadályát a szűk hatósugárban látják szakemberek. Az átlagos villanyautó legföljebb 120-140 kilométert tud megtenni telepeinek egyszeri feltöltésével. Még a Nissan cég új, középkategóriás modellje, a Leaf akkumulátorai is kimerülnek 200 kilométer gurulás után.

A fentiekhez képest valóban technikai áttörést jelent a berlini DBM cég és a Lekker Energy áramszolgáltató  kooperációjában készült elektromobil, amely kedden egyszeri feltöltéssel, óránként 85-90 kilométeres sebességgel haladva tette meg a München és Berlin közötti 605 kilométeres távolságot. Közben ment az Audi A2 típusú kocsiban a fűtés, égtek a fényszórók, vagyis nem csak a villanymotor fogyasztotta a telepekben rejlő energiát.
Mint az autót vezető Mirko Hannemann, a DBM fejlesztőmérnöke a Die Weltnek elárulta: a világcsúcsot elérő kisautóba teljesen új típusú akkumulátort építettek be. A lítium-fém-polimer bázisú telep “minőségi ugrást jelent” az eddigi akkukhoz képest, és lekörözi még a Nissan Leaf modelljének lelkét képező lítium-ion akkumulátort is.

Ráadásul a német akku összehasonlíthatatlanul kisebb, mint más típusok, amelyek gyakran nemcsak a csomagtartót, de az utastér egy részét is elfoglalják. Az A2 csomagtere teljes mértékben az utasok rendelkezésére áll, az akkumulátor egy köbdeciméternyi helyet sem foglal el belőle. A telep élettartamát 500 ezer kilométer futásteljesítményben adja meg a gyártó cég. Ez szintén világrekordgyanús.
A német kormány el akarja érni, hogy 2020-ban legalább egymillió villanymeghajtású gépkocsi közlekedjen az országban. Újabb tíz év múlva pedig ideális esetben hatmillió lenne a számuk. Berlin így akarja elérni becsvágyó környezetvédelmi célját: a németországi szén-dioxid-kibocsátás 80 százalékkal történő csökkentését.
Ma a német utakon mintegy 42 millió robbanómotoros gépkocsi közlekedik. Évente tízmillió új és használt autót helyeznek forgalomba az országban.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.