A Tesla Model S-ről már eddig is tudtuk, hogy talán a legjobb elektromos autó, amit jelenleg a piacon kapni, így nem csoda, hogy a skandináv térségben az eladásainak számai olykor meghaladták belsőégésű társaiét.

A Tesla kis ideig csónakká is változhat

A Tesla Model S-ről már eddig is tudtuk, hogy talán a legjobb elektromos autó, amit jelenleg a piacon kapni, így nem csoda, hogy a skandináv térségben az eladásainak számai olykor meghaladták belsőégésű társaiét.

Most pedig úgy tűnik, hogy akár csónakként is tud funkcionálni a szedán, bár a cégvezető nem ajánlja senkinek, hogy kipróbálja.

Elon Musk büszkén közölte egy tweetben, hogy a Model S akár ladikként is működhet, ami főleg azért jó érzés neki, mert 2013-ban vásárolta meg azt a Lotus Espritet, mely a James Bond filmben a víz alatt is képes volt haladni, és már akkor azon gondolkodott a cégvezető, hogy kellene egy elektromos autó, ami a vízen is tud menni, mert az nagyon király lenne. Most ha nem is egy tengeralattjáró Model S-nek, de egy pár másodpercig hajóként működő autónak örvend Musk, ami ilyet tud:

A videón azt láthatjuk, hogy Kazahsztánban egy aluljáróban méteres víz áll, ám a Tesla elektromos autójának nem okoz gondot, hogy a vízen lebegve, a kerekeit pörgetve haladjon előre, miközben a jármű nem süllyed el, az utastérbe nem jut víz, és az elektromos motor sem adja fel. Musk szerint sem az akkumulátorcsomagot, sem az elektromos hajtás egyéb részeit nem veszélyezteti a víz, hiszen annyira zárt a rendszer, hogy nem juthat be egyetlen csepp sem.

Nem úgy, mint bármely más, belső égésű motorral hajtott jármű esetében, ahol a benzineseknek általában azonnal végük van, amint a gyújtáselosztóhoz eljut a víz, míg a dízelek is csak addig bírják, amíg a levegőszűrő kivezetése szárazon van. Ettől függetlenül senkinek sem ajánlott, hogy kipróbálja a Model S-t, mint csónakot, mert ahogy az összes többi autó esetében, úgy ennél sem vonatkozik a garancia a vízkárra.

forrás: 24.hu

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.