A gázüzemű motorok sokkal tisztábbak és olcsóbb az előállításuk, ezért ésszerű alternatívát jelentenek a dízelekkel szemben – hangsúlyozta a Magyar Idők pénteki számában Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) vezetője.

A gázüzemű motorok jöhetnek a dízelek helyett

A gázüzemű motorok sokkal tisztábbak és olcsóbb az előállításuk, ezért ésszerű alternatívát jelentenek a dízelekkel szemben – hangsúlyozta a Magyar Idők pénteki számában Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) vezetője.

A lap szerint nem csak a kifogásolt VW-dízelek kibocsátása tér el az előírásoktól, valós körülmények között mérve a korszerű dízelautóbuszok is elbukhatnak a teszten. Az MKGE vezetője elmondta, hogy idővel a dízeltechnológia teljes felülvizsgálatára kerülhet sor. Felhívta a figyelmet egy, a közelmúltban elvégzett tesztre, amelyben két nagyságrenddel magasabb nitrogén-oxid kibocsátást mértek jó állapotú, Euro IV-es normát teljesítő dízelmotorral ellátott autóbuszoknál, mint ami az előírásokban szerepel.

Mint mondta, a legkorszerűbb dízeltechnológia is csak ideális körülmények között képes teljesíteni a kibocsátási előírásokat. A városi buszközlekedésnél a sok megállás, fékezés és gyorsítás nem teszi lehetővé, hogy a katalizátor megfelelő hőfokot érjen el, ezért idővel működésképtelenné válhat.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.