3000 utas a repülő fedélzetén

Ha ez az elképesztő Airborne Metro valaha is megépül, akkor a légi közlekedés káros-anyag kibocsátását 80 %-kal tudná csökkenteni, és megváltoztatná az eddigi repülési szokásokat.

Ez az óriás repülő és reptérként egyaránt üzemelő, nukleáris energiával működő szörnyeteg 3000 utas ellátására képes. Kisebb repülők leszállhatnak a hátára, így egy hosszú repülőút során nem kell a földre szállniuk. A tervezők úgy képzelik el az Airborne Metro-t, hogy a földről egy átlagos repülő vinné fel az utasokat a “reptér”-re, majd onnan szállnának fel a uticéljaiknak megfelelő gépre. Sajnos ez a koncepció szembesül néhány problémával. Először is, még nincs kifejlesztve az a technológia, mely biztosítani tudja a nukleáris energiával történő biztonságos utazást. A másik probléma pedig az, hogy az egész repülési rendszert át kellene alakítani, hogy alkalmas legyen ehhez a koncepcióhoz. Valószínűleg a közeljövőben MALÉV gép nem fog landolni rajta és az utazóközönség se keresse egy ideig a szabad jegyeket a fedélzetre. De legalább ötletek vannak az egyszerűbb repülésre.

Ajánlott tartalom

Döntöttek: kötelezővé válik a napelemek telepítése az épületekre

Az Európai Parlament elfogadta az uniós napenergia-szabványt, amely előírja a napelemek telepítését az épületekre az EU tagállamaiban.

Nincs hozzászólás

  1. Az új szuperkönnyű fémhabból önhordó léghajó szerkezetet kell csinálni, amiben hélium emel. Az emelőtest felfordított surfdeszkához hasonló geometriájú. Kívülről vékony kompozit szilikon-polimer borítás-napelemmel. Az energia tárolását a testet alkotó fémhab módosításával kialakított superkondenzátor és a fölös energiát tároló hidrogéncella képes megoldani. A meghajtása elektrostatikus is lehet. A méret növelésével egészen a felhővárosig eljuthatunk.
    A szuperfém köbmétere kevesebb mint egy kiló súlyú és rugalmas, meglepően erős. Héliummal töltve a levegő helyét még éppen repül. He-0.179kg/m3- levegő- 1.29Kg/m3 Megfelelő kompozit anyagokkal létre hozható a mai technológia színvonalán..