Elektromos terepmotor? Jöhet!

A környezetvédelem egyre nagyobb hangsúlyt kap manapság a közlekedésben is. Ennek is köszönhetően egyre jobban ráirányult a figyelem a károsanyag kibocsájtás csökkentésére, ami többek között a járművek alternatív hajtásának fejlesztését is eredményezte.

Az  indult el legjobban, ami valljuk be, eddig méltánytalanul háttérbe szorult. Akik már próbáltak elektromos hajtású járműveket, óriási élményekről számolnak be. Ők is azonnal akarnak egyet! Az elektromos motor olyan karakterisztikával rendelkezik, hogy mindenki azonnal beleszeret a vezetésébe. A hangélmény sem úgy alakul, ahogyan gondolná az ember. A robbanómotorok hangja sokszor komoly és kellemes hangélményt ad azoknak, akik szeretik az ilyesmit. Általában ők sem bánják, ha a hangos berregés helyett semmit, vagy csak egy halk hangot hallanak. Az utóbbi évek tapasztalataiból az látszik, hogy az elektromos hajtású járművek az emberek többségét azonnal meghódítják!

Mi az az új műfaj az elektromobilitásban és miért hívjuk a Sur-Ron Light Bee-t a megteremtőjének?

Az új műfaj a kerékpárok és a motorkerékpárok közötti súlycsoportban levő elektromos terep motorkerékpárok családja. Míg egy összrugós hegyi kerékpár tizen-egynéhány kilogrammos, ugyanennek az e-bike változata kicsivel több, mint 20kg. Ezek kerékpárok, amiket hajtani kell és biciklizés élményt adnak. Akkor is, ha egy ebike-ról beszélünk, ahol ugye már van elektromos rásegítés. A motorozás teljesen más műfaj. Nagyobb erő, nagyobb sebesség, másfajta mozgás a járművön. Egy hagyományos krosszmotor, vagy enduró 100kg körüli tömegű, körülbelül egy súlycsoportban van a lovasával.

A Sur-Ron Light Bee 50 kg, tehát a legtöbb esetben könnyebb, mint a használója. Kisebb is, mint a terepmotorok, alacsonyabb az ülésmagassága, ugyanakkor meggyőző erővel rendelkezik, messze nem olyan dinamikát ad, mint a legerősebb e-bike-ok, hanem sokkal durvábbat. Ez már önmagában is garantálja az élményt, de nemcsak ez. A nyomatéka mindig rendelkezésre áll, nem kell rajta váltani, és nem hangos. Ezek külön-külön is nagy előnyök.

Mik a Sur-Ron elektromos motor előnyei?

Vegyük sorra a dolgokat! Azok is teljes értékű terepmotoros élményeket szerezhetnek egy Light-Bee-n, akik nem profi terepmotorosok és akik nem tudnának lekezelni egy nagyobb terepmotort, hanem jó eséllyel balesetet szenvednének azzal. A Sur-Ron-ról leér a lába a 170cm-nél alacsonyabbaknak is, akik már nem igazán találnak maguknak más terepmotort az óriási ülésmagasságok miatt.

A 6kW-os teljesítmény nem kicsi, a 75km/h végsebesség is bőven elegendő terepen. Természetesen volt aki fanyalgott hogy ez kevés az 50 lóerős terepmotorokhoz képest, de ezek legtöbbje egyáltalán nem tudja kihasználni a motorja erejét. Ha valaki azt állítja, hogy neki hiányzik a váltogatás a terepezés során, az vagy kicsit furcsa, vagy még nem próbálta, hogy milyen anélkül. Persze a Sur-Ron elektromos motornál nem lehet játszani a kuplunggal, de azt meg lehet szokni. Gázadással és testsúlyáthelyezéssel könnyen elérhető a kívánt eredmény.

Olyan kunsztokat tudsz megcsinálni vele, amit bicajjal vagy enduróval soha, mindezt meglepően csendesen! Igazi eleme a terep, de a városban is nagyon életképes közlekedési eszköz.

Nézd meg hogyan tesztelte HAndrás és az Elektrobikertől Joci a Sur-Ron LightBee-t.

Kíváncsi vagy milyen a Sur-Ron rugózása? Gábor és Szoszi az Elektrobikertől, erről beszélgettek a következő videóban:

Ha szeretnél még többet megtudni a Sur-Ron Lightbee-től és érdekelne egy tesztvezetés is, akkor látogass el az elektrobiker oldalára és keresd a Fiúkat nyitvatartási időben.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.