Zöldőrség – 26 ezren vettek részt a hét állomásos roadshow-n

Mintegy 26 ezer gyermek és felnőtt vett részt a Zöldőrség elnevezésű környezetvédelmi szemléletformáló kampány hét állomásos országos roadshow-ján – mondta a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) államtitkára az április 14-én kezdődött akciót záró budapesti sajtótájékoztatón hétfőn.

“A kampány során megtapasztalhattuk, hogy a gyerekek egyre inkább tisztában vannak a környezetvédelmi szempontból követendő magatartással” – emelte ki Oláh Lajos, aki szerint az egész kezdeményezés célja az volt, hogy a gyerekek, rajtuk keresztül pedig a szüleik körében népszerűsítsék a környezeti tudatosságot.

A Hajdúszoboszlót, Szegedet, Miskolcot, Győrt, Székesfehérvárt, Pécset és Budapestet érintő roadshow-n, amelyen a résztvevők a környezetvédelemmel, energiatakarékossággal kapcsolatos ügyességi játékokban, szemléltető kiállításokon és koncerteken vehettek részt, közel 350 fő körében közvélemény-kutatást is végeztek. Ebből kiderül, hogy a látogatók közel 100 százaléka fontosnak tartja a környezetvédelmet, a mindennapi életben azonban már nem mindenki érvényesíti maradéktalanul az ebből következő takarékossági elveket – hívta fel a figyelmet az államtitkár.

A felnőtt válaszadók 55 százaléka állította, hogy lakásában energiatakarékosak az izzók, 62 százaléka, hogy vásárláskor nem kér új nylon zacskót, 46 százaléka pedig azt, hogy szelektíven gyűjti a szemetet. A gyerekeknek ezzel szemben csak 29 százaléka mondta, hogy náluk energiatakarékosak az izzók, 45 százaléka, hogy nem kérnek vásárláskor új szatyrot, végül 29 százaléka számolt be arról, hogy szelektíven gyűjtik a hulladékot. A különbség – sugallta Oláh Lajos – talán annak tudható be, hogy a gyerekek őszintébben válaszoltak.

A roadshow mellett május közepéig médiakampány és külön honlap – www.zoldorseg.hu – is buzdítja a gyerekeket a környezettudatos viselkedésre: energiatakarékosságra, szelektív hulladékgyűjtésre, közösségi és kerékpáros közlekedésre, a természet megóvására. A “zöldőröknek” az is feladatuk, hogy minderre felhívják családtagjaik, ismerőseik figyelmét.
Az országos program a KHEM és a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium közös, európai uniós (KEOP) támogatással megvalósuló kezdeményezése.

Ajánlott tartalom

Feleslegessé vált mobiltelefonokat gyűjt az Auchan

Az Auchan Magyarország is csatlakozik ahhoz az akcióhoz, amelynek célja, hogy minél több, már nem használt mobilkészüléket, GPS-t, tabletet és ezekhez használt töltőt, kábelt gyűjtsenek vissza a magyar háztartásokból, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaságot - közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.