Zöldinnovációs nagydíjat ért a Zöldlista vásárlói program

Kategóriagyőztes lett a Zöldlista vásárlói program, amellyel a Bell & Partners Kommunikációs Ügynökség és az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) közösen indult az Élelmiszer szakmai magazin II. FMCG – Greennovációs Nagydíj pályázatán.

A fenntarthatóság jegyében a környezettudatos fogyasztást népszerűsítő Zöldlista vásárlói program a „greennovatív aktivitás, promóció” kategóriában nyert. A neves szakemberekből álló bírálóbizottság értékelése szerint a múlt év karácsonya előtt megvalósított Zöldlista vásárlói program ötvözte a klasszikus médiakommunikáció és egy rendhagyó áruházi promóció elemeit. Ennek keretében országszerte – hazánk legnagyobb hipermarketláncához tartozó – 15 nagyáruházban, összesen 60 alkalommal, „zöldlistába öltözött” hoszteszek szólítottak meg közvetlenül csaknem 40 ezer vásárlót, akiket hat hűtőmágnesre nyomtatott környezettudatos szempont segített, hogy olyan termékekkel töltsék meg kosarukat, amelyek kevésbé terhelik környezetünket. Akik e szempontok szerint válogattak a napi fogyasztási cikkek közül, kisebb ajándékot kaptak.

Az áruházi promóciót komplex, országos kommunikációs kampány támogatta. Ennek keretében citylight-plakátokon, járműreklámon, országos és helyi médiumokban jelentek meg hirdetések A környezettudatos vásárlás ajándékot ér címmel, valamint a kampány sikerét szolgálták a programhoz kapcsolódó PR-aktivitások is, amelyek főszereplője „Soma mamagésa” volt. A vásárlók közül hétezren részt vettek a kérdőíves felmérésben is, amelyből kiderült, hogy egyre többen a hétköznapokban is környezettudatosan alakítják bevásárlási szokásaikat: mintegy 65 százalékuk mindig, 24 százalékuk pedig a nagybevásárlások előtt listát készít, tartós táskát, kosarat pedig a válaszadók csaknem 70 százaléka visz magával. Sokan részesítik előnyben a hazai és az idénytermékeket, kedveltek a nagy kiszerelésű termékek és az utántöltők, az újrahasználható csomagolás azonban még nem túl népszerű.

A megkérdezettek pozitívan fogadták a Zöldlista vásárlói programot, hiszen a hagyományos vásárláshoz képest minimális változtatások és egy kis odafigyelés elég volt az ajándékok „megszerzéséhez”. Legtöbbjük örvendetesnek tartotta, hogy a környezetvédelem ilyen formában bekerült az áruházi promóciók közé, szokatlan és ezáltal figyelemfelkeltő erejét hangsúlyozták. A Greennovációs Nagydíj szakmai megmérettetésén – a bírálóbizottság szerint – a Bell and Partners Kommunikációs Ügynökség és az OHÜ közös pályázata egyedülállóan teljesítette azokat az elvárásokat, amelyeket az Élelmiszer szakmai magazin a kiírásban meghirdetett. Az OHÜ idei szemlélet- és tudatformáló kampányaiban – a hagyományos megoldások mellett – szintén arra törekszik, hogy a környezettudatos gondolkodás, a lakossági szelektív hulladékgyűjtés és -hasznosítás minél nagyobb arányú elterjedése érdekében újszerű eszközöket alkalmazzon, és azok tettekre ösztönző hatása a lehető legnagyobb legyen.

Ajánlott tartalom

Stílus és funkció – Antikolt térkövek a kerttervezésben

A kertek tervezése során a növények telepítésén van a legfőbb hangsúly, de a térkövek jól átgondolt alkalmazása is számtalan lehetőséget nyújthat. Olyan lehetőségeket rejtenek, amelyekkel megújíthatjuk kerti élettereink megjelenését, és egységes stílusban, új funkciókkal bővíthetjük a környezetet.