Zöld utat kapott a női futball

A tavalyi sikeres dél-afrikai férfi futball világbajnokság után, idén a sportág női képviselőin a világ szeme. Azonban nemcsak a briliáns mérkőzésekre, hanem a rendezvény környezettudatos szervezésére is érdemes odafigyelni.

A Green Goal kezdeményezés 2006-ban született, a Németországban megrendezett férfi futball világbajnokság alkalmából, melynek célja, hogy a nagy költségvetésű, és a még nagyobb visszhangot érdemlő rendezvény felhívja a figyelmet a környezettudatos megoldásokra. A Green Goal-t a Német Labdarúgó-szövetség hozta létre, támogatói pedig a Német Környezetvédelmi Alapítvány (DBU), és a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség. A saját website célja, hogy a mérkőzésekről szóló hírek mellett, tájékoztasson a stadionokban, és a mellékrendezvényeken megtett zöld lépésekről, és a mindennapos teendőkhöz is hasznos öko-tippekkel lássa el az olvasókat. Az előzetes számítások szerint a Női labdarúgó-világbajnokság megközelítőleg 50,000 tonna szén-dioxidot fog termelni.

 

A Green Goal ezt a mennyiséget kívánja a minimálisra csökkenteni, miközben öt területre fókuszál; víz-, és energiafelhasználás, étkeztetés, közlekedés, és a szemét kérdése. A stadionok energiaellátását megújuló energiaforrásokból merítik, az ételeket pedig csomagolóanyag nélkül szervírozzák, ezzel is csökkentve a felgyülemlő hulladékot. Mindemellett a rengeteg közvetlen járattal mindenkit a tömegközlekedésre buzdítanak, ráadásul a meccsekre váltott jegyekkel ingyen lehet mindezt igénybe venni. A futball világszerte kedvelt, és a legtöbb országban a nemzeti sportok között is ott van. A sport pedig termékeny talajt nyújt a környezettudatosság eszméinek terjesztésére. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség tudatában van annak, hogy befolyásolja a társadalmat. Négy kulcsértékű gondolat áll minden döntésük mögött; a hitelesség, az egyetértés, a teljesítmény, és a becsületesség. Ezzel a példamutatással szeretnék felhívni a világ figyelmét a társadalmi felelősségvállalás fontosságára.

green goal
A Női labdarúgó-világbajnokság szervezője, Steffi Jones tudatában van annak, hogy idén Németország környezeti szempontból is a figyelem középpontjába kerül, és reméli, hogy magatartásuk a környezetbarát hozzáállás terén is példamutatóvá válik. A FIFA szervezési bizottsága a rendezvény környezetbaráttá alakításának költségeit 800,000 Euróra (~215,5 millió Forintra) tervezte, és egyetért a Green Goal szlogenével, miszerint „A futball megelőzi a spórolást”.

Ajánlott tartalom

Feleslegessé vált mobiltelefonokat gyűjt az Auchan

Az Auchan Magyarország is csatlakozik ahhoz az akcióhoz, amelynek célja, hogy minél több, már nem használt mobilkészüléket, GPS-t, tabletet és ezekhez használt töltőt, kábelt gyűjtsenek vissza a magyar háztartásokból, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaságot - közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.