Soha nem gondoltam volna, hogy egy hungaroringi sportmotorbemutatón is lelhetek ökológiailag korrekt járműveket.
A Honda idei sportmotorjainak bemutatkozása erre rácáfolt, ugyanis a CBR 250 személyében egy – ha szabad így mondani – magas noemisszió faktorú, mégis kifejezetten sportmotoros élvezeteket (is) nyújtó kétkerekű került a látókörömbe írja a noemisszio. Az persze nyilvánvaló, hogy az egyébként abszolút dögös, a Honda bikafejű-brutális sportmotorjainak dizájnját öröklő kétkerekű semmiképpen sem való a kóros feltűnési viszketegségben, önbizalomhiányban és a néha már szomatikus tüneteket is produkáló kisebbségi komplexusban szenvedőknek. Nekik a megfelelő gyógyír továbbra is egy komoly zajártalmat és fogyasztást produkáló ezres sportmotor, valamilyen tuningkittel, hogy kigyorsításkor a körúton garantáltan minden szempár rájuk szegeződjön; majd pedig önelégülten állhassanak meg fagyizni néhány percre, kivillantva, mi van a bukósisak alatt. Viszont. Akik szeretnek sportosan motorozni, a mindennapokon is egy sportos külsejű és karakterű kétkerekűre vágynak, néha rövidebb túrákat is beiktatnak, sőt egy-egy nyílt napon, szolidan, de azért még a ringen is kipróbálnák magukat, és mindezt elérhető áron akarják, ráadásul úgy, hogy 3 liter körül kijöjjenek száz kilométeren, nos, ők a CBR 250 potenciális vásárlói.
De vannak-e ilyen emberek? Szerintem igen. Csak esetleg ők ma még nem motoroznak. Egy igazán komoly, jó menetteljesítményű óriásrobogót túl drágának és – nem mellesleg – nagy fogyasztásúnak tartanak, viszont ennek a kategóriának a normál és/vagy sportos motorjait nem elég dizájnosnak. A Honda CBR 250 idei megjelenése napnál világosabb bizonyítéka annak, hogy immáron a világ legnagyobb gyártója is érti és érzi: előbb-utóbb lesz igény kevésbé zaj- és levegőszennyező, valamint ön- és közveszélyes, viszont a “nagyokhoz” hasonlóan dögös, sportos motorokra. (Különösen, ha Franciaország jó példáját követve egyre több helyen döntenek úgy, hogy betiltják, pontosabban helyükre, a versenypályákra tessékelik az irreális teljesítményű motorokat.) Akik a CBR 250-est Magyarországon megveszik, valószínűleg a kedvező ára, fenntartási költségei miatt fogják választani. Viszont ők jó eséllyel meg is maradhatnak hétköznapi motorosoknak később. Márpedig a mindennapos motorral közlekedés – normális és mértékletes módja – minden ellenkező híreszteléssel ellentétben kifejezetten üdvözlendő, támogatandó, környezetbarát tevékenység.
Haha, ne vicceljünk már. Ez egy szép kettőötvenes, de mitől lenne zöld? Száz ilyen típus van.
Vagy fizetett hirdetés, mert akkor érthető.