Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Elektromos autó / Megérkeztek az első elektromos Volvo teherautók
Tudj meg többet: Elektromos autó

Megérkeztek az első elektromos Volvo teherautók

A Volvo Trucks két kisebb modelljéből, az FL-ből és az FE-ből készített elektromos változatot, amelyeket tavaly mutattak be, most pedig már a gyártásuk is megindult.

Először az FE-ből épített kukásautót adják át a Renova nevű vállalatnak, és az FL áruszállító változatát kezdheti alkalmazni a TGM nevű logisztikai cég. Egyelőre viszonylag kis példányszámban gyártják a két elektromos teherautót, a Volvo azonban azt ígéri, hogy az év második felére fel tudja futtatni a gyártást, így több vásárlót tud majd kiszolgálni. Az első sofőrök, akik ilyen teherautókat vezetnek majd, állítólag már korábban kipróbálhatták a prototípusokat, és a Volvo szerint elsősorban a hajtás rövid reakcióidejét, illetve az alacsony zajszintet értékelték nagyra.

Az FL elektromos változatát 251 lóerő csúcsteljesítményű és 177 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes villanymotor hajtja, és 100 és 300 kWh közti akkumulátor-kapacitással kínálják. Ez legfeljebb 300 km-es hatótávot jelent, és mivel a TGM-nél várhatóan városi szállításra használják majd az elektromos Volvókat, ez akár elég is lehet egy egész napra. A Volvo szerint egyébként az akkumulátorok 150 kW-os töltési sebességet simán elviselnek, azaz másfél óra alatt a legnagyobb változat is utántölthető 80%-ra. A nehezebb FE – ezt használják majd a kukások – erősebb hajtást kap, ez 502 lóerő csúcsteljesítmény és 353 lóerő folyamatos teljesítményű, viszont itt a legfeljebb 300 kWh-s akkucsomag is legfeljebb 200 km-re elegendő. A szemétszállítási feladatokra azonban ez is elégséges lehet, és itt szükség van a 27 tonnás teherbírásra.

Az az érzésünk, hogy városi környezetben az elektromos modellekre való átállás a teherautók esetében gyorsabban is végbemehet, mint a személyautók között, ezen a területen ugyanis hamarabb megtérülhet az elektromos hajtás magasabb ára az alacsonyabb üzemeltetési költségeken. Ám az is látszik, hogy a jelenlegi műszaki lehetőségek mellett a hosszú távú fuvarozásban, ahol napi 2-300 km-nél nagyobb távolságokat kell megtenni egy huzamban, egyelőre kiválthatatlanok a dízelmotorok, írta a totalcar.hu.

Ajánlott tartalom

Az Európai Bizottság fokozatosan megszüntetné a pálmaolaj felhasználását bioüzemanyagként

Környezetvédelmi okokból fokozatosan megszüntetné a pálmaolaj felhasználását bioüzemanyagként az Európai Bizottság - jelentették be Brüsszelben.