Vége az elektromos autók ingyentankolásának

A magyarországi áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ vezet be kWh-alapú el-számolást és fizetést az e-autó töltőin, amelynek tesztüzeme május 28-án kezdődik.

A megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik. Május 28-tól az ELMŰ-ÉMÁSZ elindítja új digitális direkt fizetési megoldásának tesztüzemét, amelynek során 5 kiválasztott töltőoszlopon várhatóan 1 hónapig 10 Ft/kWh egységáron tölthetik fel járműveiket az e-autósok. Az 5 kijelölt töltőoszlop (10 töltőpont) elérhetősége:

1054 Budapest, Akadémia u. 1.
1146 Budapest, Állatkerti körút 1.
1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 15.
1073 Budapest, Erzsébet krt. 13.
1132 Budapest, Tisza utca 1.

A tesztidőszak alatt a többi töltőpont továbbra is ingyenesen az e-autósok rendelkezésére áll, a tesztidőszak sikeres lezárását követően a fizetési megoldás bevezetésre kerül a társaság összes nyilvánosan hozzáférhető közterületi töltőoszlopán. A tesztidőszakot követően a töltési szolgáltatás tervezett egységára 99 Ft/kWh lesz, amely egyszerű és átlátható árazási rendszert biztosít az ügyfeleknek. Ezzel egy 30 kWh-s akkumulátorral szerelt gépjármű teljes feltöltése kevesebb, mint 3000 Ft lesz, amellyel egy átlagos kompakt kategóriás elektromos gépjármű 180-200 km-t tud megtenni városi-elővárosi környezetben. (Összehasonlításként: egy átlagos, benzinmotoros 7 l/100km fogyasztású kompakt kategóriás gépjármű 200 km-re vetített költsége 5600 Ft 400 Ft/l-es benzinár mellett.) A fizetési megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik. Fontos, hogy a rendszer a töltés megkezdésekor egyszeri 900 Ft összeget zárol a bankszámlán, majd a töltést követően a fel nem használt összeg néhány nap elteltével, maximum egy héten belül automatikusan feloldásra kerül. A fizetésről az ügyfelek a töltést követően pár percen belül bizonylatot kapnak az applikáción keresztül.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.