Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Biodízel / Több hulladékból kellene bioüzemanyagot gyártani
Tudj meg többet: Biodízel

Több hulladékból kellene bioüzemanyagot gyártani

Egy a brit kormány számára készült jelentés szerint szükséges a bioüzemanyagok arányának növelése az éghajlatváltozás elleni küzdelem jegyében, de előállításuknál nagyobb mértékben kell támaszkodni a hulladékok, melléktermékek feldolgozására.

A Royal Academy of Engineering által készített jelentés támogatja a bioüzemanyagok fokozott használatát, de arra is figyelmeztet, hogy bizonyos termékek előállítása összességében szennyezőbb, mint a fosszilis üzemanyagok alkalmazása. A bioüzemanyagok nagyobb mértékű használata azért indokolt, mert az elkövetkező évtizedekben a légiközlekedésben és a hajózásban nem kiválthatók a folyékony üzemanyagok – áll a brit kormány számára készült jelentésben. A Királyi Mérnöki Akadémia beszámolója azonban azt állítja, hogy egyes bioüzemanyagok, mint például az élelmiszer-alapanyagokból gyártott dízel, jobban szennyeznek, mint azok a fosszilis tüzelőanyagok, amelyeket helyettesítenek. Ezért a jelentés szerint a növekvő bioüzemanyag-termelésnek nagyobb mértékben kell hasznosítania a hulladékokat, például a használt étolajat és a fatörmeléket. Tíz évvel ezelőtt a bioüzemanyagokat ideálisnak, alacsony széndioxid-kibocsátásúnak értékelték, alkalmasnak a folyékony fosszilis tüzelőanyagok helyettesítésére a közlekedés számára. Gondot jelentett ugyanakkor, hogy az élelmiszernövényekből előállított első generációs bioüzemanyagok felhajtották élelmiszerárakat, és ha előállításuk valamennyi tényezőjét figyelembe vették, kiderült, több károsanyag-kibocstással jártak.

Az új jelentés több mint 250 elemzést felhasználva értékelte a bioüzemanyagok világméretű hatásait, beleértve azt is, hogy az élelmiszeralapú bioüzemanyagok iránti kereslet hogyan járul hozzá az erdők és a tőzegterületek megsemmisítésére, amikor a gazdák további területeket vonnak be a növények termesztésébe. A kutatók azt találták, hogy a pálmaolaj, szójabab, repcemag és napraforgó alapú bioüzemanyag előállítása nagyobb széndioxid-kibocsátással járt, mint a dízel, ha a földhasználat valamennyi körülményét figyelembe vették. És akkor még nem beszéltünk az élőhelyek elvesztéséből származó károkról. Indonéziában például a Lauser Nemzeti Parkkal határos Aceh területen orángutánok, orrszarvúak, szumátrai tigrisek és elefántok százait gyilkolták le, amikor pálmaültetvény számára írtottak ki őserdőt ez év márciusában. A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Megvan mikor jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában

Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában - írta a Handelsblatt című német üzleti lap pénteken.