Tesla Model 3 az északi sarkkörön -35 fokban is működik

Az elektromos autók nem a legjobb barátai a hideg időjárásnak, erre cáfol rá egy észak-norvégiában lakó újságíró, Thomas Nilsen.

Azt ugyanis már szinte minden villanyautós tapasztalhatta, hogy az egy feltöltéssel megtehető kilométerek számát igencsak képes befolyásolni az, hogy milyen mélyre zuhan a hőmérő higanyszála, írta a teslasok.hu. Vannak, akiket főként ez rettent el az elektromos autóktól, ami olykor vitathatatlan érv, ám azt az esetek zöménél figyelmen kívül hagyják, hogy a szinte egyetlen hátrány mellett milyen előnyöket képesek felsorolni a villanyautók a hidegben a benzines és dízel autókkal szemben. Az előnyöket pedig talán senki sem tudná hitelesebben felsorolni, mint az, aki olykor -35 fokos hidegben száll be az autójába. Az electrek által készített interjú alanya egy észak-norvégiában lakó újságíró, Thomas Nilsen, aki a térségében történő eseményekkel foglalkozik nap mint nap. A munkájából adódóan megesik, hogy akár 600 kilométert is meg kell tennie egy nap alatt, az északi sarkkörbe eső országrészen pedig elkerülhetetlenek a nagyon kemény mínuszok. Mégis, a Model 3-as tapasztalatok pozitívak. Nilsen közel egy éve használja a Model 3-asát, és a két tél alatt gyűjtött tapasztalatok alapján az elektromos hajtás javarészt csak előnyökkel szolgál a fagyos éghajlaton. A két legfőbb érv, hogy az elektromos autó sokkal gyorsabban fűti fel a kabint, mint a belső égésű motorral szerelt modellek, ráadásul nem kell aggódni, ha a legdurvább hidegekben kint parkolt az autó, hiszen az extrém fagy ellenére gond nélkül indul reggel a Tesla. Az okostelefonos applikáció segítségével elég pár perccel az indulás előtt beindítani a kabin fűtését ahhoz, hogy amikor kiérnek, már ne találjanak fagyot a szélvédőn, és az ajtók is gond nélkül nyíljanak.

Az utazások is megoldhatók, igaz, Nilsen bevallása szerint néha igényel némi tervezést egy-egy hosszabb túra. A Tesla töltői még nem kezdték meg a terjeszkedést ennyire északon, a hálózat pedig enyhén szólva “szellős”, de a rendelkezésre álló néhány 22kW-os töltő átjárhatóvá teszi a régiót. Nilsen végül, de nem utolsó sorban azt is megemlítette, hogy az újság amelynek dolgozik az elmúlt egy év alatt rengeteget spórolt az üzemanyagköltségen, ami miatt még inkább csak ajánlani tudja az elektromos autókat és a Teslát az északi sarkkörön. Nem mellesleg pedig a hideg a belső égésű motort is kemény terhelésnek veti alá addig, amíg be nem melegszik a rendszer, miközben a villanyautók ezt is sokkal jobban bírják. Norvégia egyébként az európai élmezőnyben jár, ha a villanyautók terjedéséről van szó. Tavaly az újautók 42%-a tisztán elektromos hajtással került forgalomba, és bár már közel 50 ezer Tesla rohangál Norvégiában, a legészakibb régiókban egyelőre jelentősen lassabban merik elkezdeni bevállalni az emberek az akkumulátoros hajtást.

fotó: electrek

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.