Több, mint két évvel ezelőtt hallottunk arról, hogy a British Columbia Transit azt tervezi, hogy húsz üzemanyagcellás buszt szerezne be a 2010-es téli olimpiát megelőzően, hogy aztán a Whistler területén használhassa őket.

A Téli Olimpián környezetbarát buszok közlekednek

Több, mint két évvel ezelőtt hallottunk arról, hogy a British Columbia Transit azt tervezi, hogy húsz üzemanyagcellás buszt szerezne be a 2010-es téli olimpiát megelőzően, hogy aztán a Whistler területén használhassa őket.

Az első ilyen buszt nemrégiben adták át a vállalatnak, a flotta többi része a következő hetekben és hónapokban érkezik meg. A húsz buszból álló flotta a világ legnagyobb hidrogén-meghajtású buszflottája lesz. A járművek alvázait az ISE Corporation gyártja, az üzemanyagcella-kötegeket pedig a Ballard Power Systems szolgáltatja.

A Ballard még tavaly eladta a gépjármű-üzemanyag cella egységeit a Daimlernek és a Fordnak, de továbbra is fejleszteni kívánja a technológiát a nagy teljesítményű és a helyhez kötött alkalmazásokban. A buszok Ballard FCvelocity-HD6 akkumulátorral működik, mely elérhető 75 és 150 kW-os változatban is.
A HD6 –20 és –6 °C fok közötti hőmérsékleten üzemeltethető. Az üzemanyagcellás buszok az olimpiát követően is Whistlerben fognak utasokat szállítani, helyettesítve a hagyományos, használatban lévő buszokat.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.