Telekocsikampány a légszennyezés és a dugók ellen

Kampányt indított a telekocsizás népszerűsítéséért a Lélegzet Alapítvány a Levegő Munkacsoporttal együttműködve, hogy az autósok is tegyenek a dugók és a környezetszennyezés ellen, miközben pénzt takarítanak meg.

Az alapítvány tájékoztatása szerint az utakon egy személyautóban átlagosan több mint két üres hely van, különösen azokban, amelyekben reggel munkába mennek az emberek. Ha az autók egy részét otthon hagynák és vezetőik beülnének egy-egy üres helyre a többiben, kevesebb autó lenne az utakon. Magyarországon sem új a közvetítőkkel segített stoppolás, de főként nemzetközi és vidéki utazásoknál használják a sofőrök és az utasok. A Lélegzet Alapítvány szerint a nagyvárosok vonzáskörzetében, az elővárosok és a munkahelyek között is lehetne így utazni. Ehhez gyorsabb információáramlásra van szükség, amiben az okostelefonok segítenének. Idén májusban az alapítvány megbízásából a Policy Solutions elemző intézet országos felmérést készített 1200 fő megkérdezésével arról, hogy mi az autósok véleménye a telekocsizásról. Az autóval munkába járók 49 százaléka mondta azt, hogy biztosan vagy talán elvinne mást, illetve az összes megkérdezett 49 százaléka válaszolt hasonlóan arra kérdésre, hogy beülne-e máshoz, amikor munkába megy. A felmérésből kiderült, hogy van igény a szolgáltatásra. Ennek legfőbb oka a költségcsökkentés szándéka, a legfőbb ellenérvként viszont az alkalmazkodás nehézségeit említették a legtöbben.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.