Szeptemberben jön a Tesla elektromos teherautója

Néhány hét múlva maga Elon Musk leplezi le a Tesla új elektromos járművét, néhány részlet azonban már napvilágot látott róla.

Miután a Tesla tavaly bemutatta az eddigi legolcsóbb elektromos autóját, a Model 3-at, a fél világ azt kezdte el találgatni, vajon mi lesz Elon Muskék következő dobása. Nem is kellett sokáig várni rá, idén áprilisban ugyanis bejelentették, egy elektromos kamion és egy pickup fejlesztésén dolgoznak a mérnökök. Az első (sejtelmes) képet már közzé is adták a kamionról, most pedig néhány érdekesség is kiderült a járműről.

A Reuters információi szerint a Tesla szeptemberben mutatja majd be az első elektromos teherautója prototípusát, ami a jelek szerint nem kamion, hanem haszongépjármű lesz. Az akkumulátorai 200-300 mérföld, vagyis 320-480 km megtételére elegendő energiát tudnak eltárolni, ami nem a nemzetközi szintű fuvarozást, sokkal inkább a csomagszállítást és a kisebb területen történő áruszállítást teszi lehetővé. Fontos, hogy a fent említett kilométereket az autó egy átlagos tömegű rakománnyal tudná megtenni, vagyis “üresen” ennél jóval többet lehetne vele menni.
A fejlesztés például pont kapóra jönne a brit királyi postának, ahol most szereztek be kilenc ilyen járművet, további 100 darabra pedig már leadták a rendelést. A Royal Mailnek egyébként 46 ezer furgonja van, szóval Elon Muskék jó helyen kapiskálnak, a piaci rés igencsak nagy, írja a hvg.hu. 

Másfelől viszont a Tesla Model S például hasonló távolság megtételére képes, ami ebben a kategóriában már kezdi utolérni a belső égésű motorral szerelt autók hatótávolságát, egy hagyományos kamion azonban még mindig képes kétszer-háromszor nagyobb távolságokat megtenni. Elon Muskék viszont egészen biztos, hogy előbb-utóbb egy elektromos kamiont is szeretnének bemutatni, így a kérdés csak az, hogy mi az a pont, amikor a járműbe szerelt akkumulátor-technológiát még megéri megfizetni. A Tesla szóvivője a korábbi pletykákhoz és szivárogtatásokhoz hasonlóan most is csak annyit mondott, hogy a cég kommunikációja sem eddig, sem ezután nem fog feltételezéseket kommentálni, így egyelőre kérdéses, mi lapul Elon Musk zsákjában.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.