Alternatív energia logó
csatlakozzFacebook Twitter napenergia szelenergia vizenergia hidrogen geotermikus-energia bioenergia
Bemutatkozás
Technológiák
epuletek energiagazdalkodas zold-auto zoldinfo elektromos-ketkereku zold-informatika haztartasi-eszkozok szorakoztatoelektronika telekommunikacio Rovatok zoldtrendEsemények

palyazatok-felhivasok

hirdetés

Rovatok » Zöldinfó » Életmód

Szándékosan vagyunk tudatlanok?

Megjelenés: 2016.01.26., 17:24   Utolsó módosítás: 2016.01.26., 17:24

Rossz hír: egy friss tanulmány szerint a fogyasztók direkt nem akarnak tudni arról, hogy mennyire készülnek etikusan kedvenc termékeik. Valójában viszont csak energiát nem fektetnek abba, hogy megtudják.

Az etikus vásárlók unalmasak és divatjamúltak a fogyasztók többsége szerint a Fogyasztói Pszichológia című szaklapban megjelent friss tanulmány szerint. A kutatás eredményei szerint azok a fogyasztók, akik nem fektetnek energiát a termékek etikai vonatkozásainak kiderítésébe, valósággal nevetségessé igyekeznek tenni azokat, akik igen.

Egy korábbi kutatás arra jutott, hogy a fogyasztók gyakran tudatosan nem szereznek információkat kedvenc márkáik működésének etikusságával vagy etikátlanságával kapcsolatban. Ha az ilyen típusú információkat – például, hogy az adott gyártó nem alkalmaz gyermekmunkát (ezt már a ruhacímke jelezheti), vagy környezettudatos anyagokat használ – jól látható módon jelenítik meg, például a csomagoláson, akkor a vásárlók figyelembe veszik azokat a döntésük során. Ugyanakkor nem veszik a fáradságot arra, hogy további információkat szerezzenek. Sőt, a kutatás során az is kiderült, hogy a szándékosan tudatlan vásárlók nagyon is negatívan ítélik meg azokat, akik tudatosan döntenek.

A negatív hozzáállás mögött a kutatók szerint az áll, hogy az elzárkózó fogyasztók fenyegetve érzik magukat, hogy valaki arra figyelmezteti őket, nem helyesen cselekednek. De talán nincs minden veszve: az eredmények szerint a többség szeretne helyesen cselekedni, csak nem akar plusz nehézséget vállalni ezért. A vállalatok tehát nagyon sokat tehetnek azzal, ha közvetlenül és könnyen elérhetővé teszik azokat az információkat, amelyek alapján a fogyasztók felelős döntést hozhatnak. Senki nem fogja a gyártók honlapját bogarászni, hogy megtudja, mennyire etikus a cég, amelynek termékét megvásárolni tervezi. Az etikai információknak szembeszökően rendelkezésre kell állnia a vásárlási döntés pillanatában!

forrás: piacesprofit.hu


CÍMKÉK:
 

Hozzászólok a cikkhez

Hozzászólás beküldéséhez be kell jelentkezni.

(1) hozzászólás
  1. 1. karvak   2016.01.26. 17:42

    “Vezettessed magadat szem-bekötve, vakon,
    Elfajult testvéridtől csinált áll-útakon” - mikor már igényli valaki azt, hogy hazudjanak neki, akkor ott már régen nagyobb bajok is vannak az elméjével.



2016. július 31. vasárnap
   
Keresés az oldalon:
ok
Videók
Cégadatbázis
Álláskereső
Kínál
Keres
Álláshirdetés feladása
Partnereink
Tudtad-e fejléc

Ha a magyar autós napi 3km-el kevesebbet vezetne évi 850ezer tonnával csökkenhetne a CO2 kibocsátás.

Tudtad-e gomb
Tudtad-e lábléc
promovideo
hirdetés
hirdetés