Soki – az elektromos városi vagány

Az első chilei elektromos autó, a Soki egyik tervezője Daniel Pavez. A kétüléses járgány neve a nemrégiben kihalt patagóniai törzs, a selkhamok nyelvén azt jelenti: kettő. Sebessége eléri a 60 km/órát, az akkumulátor pedig három órát is kibír.

A Sokit Pavez cége, a VoZe EV tervezte.

– Személyes motiváció hajtott, de aztán technikai kihívásként fogtam fel. Olyan járművet akartunk, amely ugyanolyan biztonságos és kényelmes, mint a hagyományos autó, és fürge, akár a motorkerékpár vagy a bicikli. A hatékonyságot és a gazdaságosságot tartottuk szem előtt – magyarázza Daniel Pavez.

A Sokit 2016 márciusában dobják piacra. A jármű megálmodói a Chilei Termékfejlesztési Tanácstól, a Corfótól kaptak állami támogatást. A Corfo innovációs igazgatója, Patricio Feres szerint az ügyes kis járgány különösen a zsúfolt nagyvárosokban lehet hasznos közlekedési eszköz.

– A zsúfolt nagyvárosokban egyre nagyobb problémát jelent a közlekedés. A projekt gazdái is ebből indultak ki, amikor megkerestek. Úgy láttam, hogy ez egy tiszta, hatékony megoldás lehet, ami egyúttal maximálisan megfelel a kényelmi és biztonsági szempontoknak is – mondja Patricio Feres. A következő hetekben Pavez és munkatársai 11 chilei városban mutatják be az ügyes kis autót.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.