Olcsóbb és környezetbarátabb az új Honda CR-Z hibrid

Az első Honda CR-Z más hibridautókhoz képest egy kicsit sokat fogyasztott. A gyártó elsősorban egy olcsó, sportos kocsit szeretett volna a piacra dobni, ami mellesleg hibridhajtással is rendelkezik.

Most azonban elérkezett az idő a frissítésre, és a 2013-as Honda CR-Z több szempontból is fejlettebb elődjénél. Külsőleg nem sok változott, új fényezést kaptak a kerekek, a hátsó diffúzort is lecserélték, és az előző választékhoz még két színt adtak: a Passion Berry Pearl és a Polished Metal Metallic hangzatos fantázianevű árnyalatokat. A 2013-as modellben az elektromos motor rásegítése 10 kW-ról 15 kW-ra nőtt köszönhetően az új, nagyobb teljesítményű lítium-ion akkumulátornak. A CR-Z így 130 lóerős teljesítménnyel bír, ez 8 lóerős növekedés az előző változathoz képest. Sajnos a fogyasztás nem sokat változott, az automata váltós modellé 0,42 km/l-el csökkent a városban, a kézi váltós pedig ugyanennyit nyert autópályán. Az előbbi így átlagosan 15,7 litert fogyaszt, az utóbbinál ez a szám egy kicsit alacsonyabb, 14,45 km/l. Az USA-ban ajánlott fogyasztói ára 19,975 dollár (4,4 millió forint), ami azt jelenti, hogy az új Honda lesz ez egyik legolcsóbb hibrid a piacon.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.