Októberben kezdi meg a termelést a Tesla kínai üzeme

A terveknek megfelelően októberben kezdi meg a termelést a Tesla kétmilliárd dolláros beruházással létesült sanghaji üzeme.

A Tesla tervei szerint a sanghaji üzem az év végéig heti ezer Model 3 elektromos autó legyártásával járulna hozzá a cég idei 500 ezres gyártási célkitűzésének teljesítéséhez. “Októberben kezdjük meg a gyártást, bár a termelési kapacitásra kitűzött cél elérése még több tényezőtől függ, egyebek között a beérkezett megrendelésektől, az újonnan felvett alkalmazottak és a beszállítói lánc teljesítményétől” – tájékoztatta a Reuters hírügynökséget egy belső forrás a cégtől. A Tesla hivatalosan nem reagált a hírügynökség érdeklődésére. A Tesla sanghaji üzeme az egyre éleződő amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek és a csökkenő kínai autóeladások közepette kezdi meg termelését. Augusztusban már sorban a második hónapban csökkent az elektromos autókat is magában foglaló alternatív hajtású “NEV” (New Energy Vehicles) járműkategória értékesítési volumene Kínában. Az éves eladások az eredetileg jelzett 1,6 millió helyett a legfrissebb prognózisok szerint legfeljebb az 1,5 milliós számot érik majd el. A Tesla azonban lassuló növekedési ütemű piacon jobban teljesített konkurenseinél, az LMC Automotive piackutató cég adatai szerint az év első hét hónapjában a Model 3 sikerének köszönhetően 98 százalékkal növelte kínai eladásait.

A Tesla kínai piacba vetett bizalmát az is mutatja, hogy új létesítmények kivitelezésébe kezdett a meglévő telephelyén, egyebek között egy akkumulátor egységeket összeszerelő üzem építésébe is. Akkumulátor technológiában jártas mérnököket toborzó álláshirdetései is a telephely gyártási profiljának bővítésére utalnak, bár a projektet a cég hivatalosan még nem jelentette be. A Tesla Model 3 elektromos autó gyártására épülő kínai üzem kapacitása az első kivitelezési fázisban évi 250 ezer, majd a második fázisban évi 500 ezer autó lesz.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.