Nincs alternatíva, globálisan tehetetlenek az elektromos autók

Az elektromos autókkal kapcsolatban egy pillanatig sem kétséges, hogy azok sokat segítenek a nagyvárosok lokális széndioxid-terhelésének csökkentésében, de az továbbra is kérdéses, hogy az adott régióban a hajtáshoz felhasznált elektromos áram termelése miként is hat a globális légkörre.

A probléma vizsgálata persze igen kiterjedt ismereteket igényel, hiszen a szállítási, töltési veszteségek mellett a fosszilis tüzelőanyaggal üzemelő járművekhez hasonlóan ez esetben is sokat nyomnak a latban a felhasználás körülményei is. A német közlekedési kérdések szakértője, az ADAC mégis belevágta fejszéjét a kemény fába. Kezdetben az összehasonlíthatóság érdekében célszerű volt a fogyasztási jellemzőket [kWh / 100 km] dimenziójura váltani, s meghatározni az egy kWh előállítása közben keletkezett széndioxid mennyiségét. Utóbbi értéket energetikai mérnökök a viszonylag előrehaladott nyugat-európai mix alapján 563 grammra becsülték, mely viszonylag szilárd alapot biztosított a számításokhoz. Mivel a Renault Fluence Z.E. már hazánk kapuját is döngeti, elsőként vegyük szemügyre a franciák úttörő modelljét!

A gyáriak szerint a típus 14 kWh/100 km fogyasztással üzemel, mely alapján 79 g/km káros gázzal szennyezné nem is olyan távoli környezetét. Ez összehasonlítva egy benzinmotorral szerelt autóval igen szép eredménynek tekinthető, mielőtt azonban örömujjongások közepette ugranánk fel székeinkből, célszerű valós körülmények között is próbára tenni az autót. Nyugati kollégáink tesztjei ekkor 25,7 kWh-ás fogyasztást regisztráltak, ami 84 százalékos különbséggel immáron 145 g/km-es CO2 egyenértéket takar, ezzel aláhúzva azt az állítást, hogy az új technológia az alternatív energiahordozók hatékonyabb kiaknázásáig semmilyen hatással sincs az üvegházhatásra és a globális problémákra.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.

6 hozzászólás

  1. Álljon meg a nászmenet!

    A benzines/diesel autó lokálisan bocsájtja ki a gyárak által megadott szép értékként megadott x g/km-t. Fosszilis oldalon elmaradt a kitermelés, finomítás, szállítás, stb. során “megtermelt” CO2.

  2. Csodálatos!!! Az éretlem szikrája!! Végra valakik ki merték mondani, hogy amit csinálunk az marhaság!!!! Igen, értelmetlen ma és most ezzel a technológiával az elektromos autóról álmodozni. És nem elsősorban és kizárólag azért mert nem segít, sőt árt, hanem azért mert egyébiránt használhatatlan is. Üdvözlöm a német kollégákat, hogy a USA barátaink után (az a bizonyos Opel ampera – Volt teszt) után ők is ki merék mondani a bűvös szót. Állj. Ez így baromság.

  3. És még ha lehet egy javaslatom is arra, hogy hogyan lehet a “kibocsájtást” mérsékelni. Egy nagytestű (40kg-os) kutya éves tartása egyenértékű egy kisebb autó (konkrétan egy 5l/100km fogyasztású) éves fogyasztásával. Szóval ne hisztizzünk csak ne tartsunk kutyát és gondolkodjunk…..

  4. Lehet, hogy nem ertem…??
    Svedorszagban elek, itt nincs foszillis eromu, atom-viz-szel…
    Akkor itt mivel szamoljak…???
    Ez a cikk igy csusztatas…
    Norvegiaban meeg atomeromu sincs, szinte teljesen a vizeromuvekre tamaszkodnak, ott is santitana ez a hujeseg…
    Miert nem mondjak el, hogy ez orszagspecifikus, es ahol leszarjak (pl Magyarorszag), hogy mibol lesz az aram, ott valoban nem jelent elorelepest (max lokalisan) az eauto…

  5. vkaci, akkor már irtsunk ki mindent ami mozog és nem ember, hogy legyen hely a kocsiknak? már bocs de elég hülye javaslat.
    ferinyul, Magyarországon a természeti adottságaihoz képest az egyik legjobb a kwh/co2gramm arány, mivel nagyrészt földgázból meg atomenergiából jön az áram, de az igaz, hogy még így sem sokkal környezetbarátabb egy ilyen autó.

  6. Az e autó nem működik (nincs annyi litium) globálisan.
    De ha már ilyen gyenge cikkre lehet itt reagálni:

    Az embereket bekényszerítik a városokba,ahol elhitetik velük,hogy csak a multi cégek jóvoltából élhetnek(olaj,áram,gáz, tesco ,stb)

    Hazugság!

    Az lehetséges szerintem,hogy a városok(ha már ilyen nagyok)lízingeljenek szélkerekeket,amivel ingyen töltöd az autódat,(ami nincs),és/vagy rásegit a fütésedre,a klímádra.
    Miért ne?
    RADIKÁLIS VÁLTOZÁST KÖVETELÜNK!
    ami közelebb van az igazsághoz:
    a sikeres agymosásunk következtében elfelejtjük,hogy
    csak a magyar találmányhivatalban 4400 vízzel működő autó részletes leírás van benyujtva?